استاندار اردبیل گفت: هم اکنون چهار خطه کردن ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای راهبری تصادفات استان گفت: در دو سال گذشته استان دارای فقط ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه بود ولی هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر جاده چهار خطه در حال اجرا است.

او افزود: در خصوص چهار خطه کردن راه های شمال استان نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در آینده نزدیک چهار خطه کردن ۴۵ کیلومتر از جاده سربند به پارس آباد آغاز می شود.

بهنام جو بیان کرد: با توجه به کاهش ۲۱ درصدی تردد ، افزایش جاده های چهاربانده و شدت شکل تصادفات ، عامل انسانی دلیل بارز در تصادفات جاده ای است.

او افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی پلیس راه استان تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو مهم ترین علت تصادفات در جاده ها است که این موضوع نیز تاثیر عامل انسانی را بیش از پیش بارزتر می کند.

استاندار اردبیل فرهنگ سازی در خصوص رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین را ضروری دانست و ضمن تقدیر از تلاش های صدا و سیما خواستار افزایش برنامه ها در این راستا شد.

بهنام جو در ادامه این جلسه با تاکید بر تمهید اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل سرعت در راههای فرعی و روستایی خواستار اجرای سرعت گیر با لحاظ موارد ایمنی و قانونی برای کاهش سرعت و جلوگیری از بروز تصادفات شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.