فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:

قدرت ایران در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت شهید سلیمانی است

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: محدود کردن اسرائیل در نوار غزه و قدرت ایران اسلامی در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت‌های شهدای اسلام و ایران، به ویژه حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ صبح امروز در سالن سینما ولایت پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر برگزار شد.

در این مراسم فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر ابتدا، نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، بیست و ششمین سالروز شهادت شهدای سانحه هوایی ۱۵ دی و درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

قدرت ایران در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت شهید سلیمانی است

سرتیپ دوم خلبان علی اکبر طالب زاده سپس به خاطره‌ای از سردار سلیمانی اشاره و بیان کرد: در زمان تحصیل که در کرمان بودم همیشه حضور و دیدار با حاج قاسم سلیمانی برای محصلان و قشر جوان آرزو بود. شرح دلاوری و شجاعت‌های حاج قاسم سلیمانی در عراق، در بین ما دهان به دهان بیان می‌شد و همه آرزو داشتیم که او را ببینیم و خاطرات سراسر شجاعتش را بشنویم.

او عنوان کرد: آن زمان این حس و علاقه در بین کرمانی‌ها وجود داشت، اما اکنون همه مردم ایران، سردار دل‌ها را دوست دارند.


بیشتر بخوانید

یادی از شهید یاسینی عقاب تیزپرواز نیروی هوایی ارتش

شهید سلیمانی قبل از شهادت، به شهادت دست یافته بود


زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث بیداری جامعه می‌شود

 فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران هم که یکی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، گفت: باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کنیم که ایستادن ایران عزیز بر روی قله افتخار در جهان، مرهون خون پاک شهدا است.

سرتیپ دوم پاسدار رمضان زیراهی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت، باعث بیداری جامعه می‌شود و اگر فرهنگ شهادت بر جامعه حاکم شود هیچ وقت شکست پیش نخواهد آمد.

قدرت ایران در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت شهید سلیمانی است

او ادامه داد: زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در سه محور می‌توان بازگو کرد که محور اول پرورش شخصیتی جهادی در هشت سال دفاع مقدس در ملازمت شهدای جنگ تحمیلی بوده است. محور دوم شامل مدیریت و بحران زدایی مسائل شرق کشور در درگیری با اشرار، پایه‌ریزی سپاه قدس، رسیدگی به مساله طالبان، تقویت جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان در برابر رژیم منحوس صهیونیسم و جنگ ۳۳ روزه می‌شود و در محور سوم می‌توان به درایت حاج قاسم سلیمانی در مساله داعش، تلاش‌های این شهید رشید اسلام در عراق و سوریه، و شهادت او که باعث دمیدن خون تازه‌ای در رگ‌های ایران اسلامی و انقلاب شد، اشاره کرد.

 فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: سردار سلیمانی یک شخصیت نظامی و مهربان توأمان بود و آثار تلاش و زحمات او اکنون در جهان دیده می‌شود. محدود کردن اسرائیل در نوار غزه و قدرت ایران اسلامی در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت‌های شهدای اسلام و ایران و به ویژه حاج قاسم سلیمانی است.

قدرت ایران در آب‌های بین المللی گوشه‌ای از رشادت شهید سلیمانی است

در این مراسم از خانواده شهید خلبان عبدالحسین شریفیان و شهیدان غلامرضا غلامزاده، اسدالله عرب، حسین آستروتین و ابراهیم قهوه چی زاده قدردانی شد.

در ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ هواپیمای حامل سرلشگر ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی، سرلشکر خلبان احمد شجاعی، سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی، سرتیپ امیر حسین جمشیدی، سرتیپ بهرام شریفی، سرتیپ حسن رزاقی، سرهنگ رضا جم منش، ستوان یوسف پور زاری، ستوان محمدرضا محسنی و ستوان عباس محتشمی سقوط کرد و این کاروان به خیل شهدا پیوستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.