مصطفی مازندرانی گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی منطقه آزاد قشم طی چهار عملیات افزون بر ۷۳ هزار و ۲۶ مترمربع از اراضی ملی و دولتی در روستا‌های جزیره قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  مصطفی مازندرانی رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دراجرای سیاست‌های رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم وحسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان با همکاری شایان مأمورین نیروی انتظامی طی چهارعملیات درمجموع افزون بر ۷۳ هزار و ۲۶ مترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در روستا‌های دفاری، طولا و لافت جزیره قشم را رفع تصرف کرد.

 مازندرانی افزود: ارزش تقریبی این اراضی که درقالب چهار قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون بر ۷۳ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال برآورد شده است.

او در تشریح قطعات این اراضی گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این قطعات درضلع شمالی پارک درحال احداث روستای دفاری قرار دارد که مساحت آن ۷۲ هزار و ۴۹۶ مترمربع و ارزش تقریبی آن نیز ۷۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال است و رفع تصرف آن بعد ازتخریب سد و بند خاکی انجام و دوعدد تابلوهشداراراضی نیز درمحل مورد نظر نصب شد.

مازندرانی محل دو قطعه از این قطعات را در روستای طولا اعلام کرد و افزود: این قطعات نیز شامل یک قطعه با ۲۳۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۵۷۵ میلیون ریال و دیگری با ۲۰۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال، بعد از تخریب دیواربلوکی و پی سنگی در روستای طولا رفع تصرف شد.

به گفته وی قطعه چهارم هم که بعد از تخریب دیوار بلوکی رفع تصرف شد واقع در روستای لافت است که با ۱۰۰ مترمربع وسعت تقریبا ۷۰ میلیون ریال ارزش دارد.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون هیچگونه خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است، تصریح کرد: اقدامات این یگان در این خصوص، پس از انجام استعلامات مورد نیاز و اخذ دستور کتبی دادستان و با همکاری مأمورین پلیس اقتصادی نیروی انتظامی شهرستان قشم صورت گرفت.

مازندرانی با تقدیر از حمایت‌های بی شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، از همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان، معاونت توسعه مدیریت، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، مدیر کل حراست و مدیریت حقوقی و امور قرارداد‌های سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اراضی ملی ، رفع تصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.