علوانی گفت: هیچکدام از نهاد‌ها با شهرداری خرمشهر برای تأمین ماشین آلات خدمات شهری همکاری نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،منصور علوانی شهردار خرمشهر ظهر امروز در نود و یکمین نشست شورای شهر که با حضور ۶ عضو شورا برگزار شد، به مشکلات اخیر در جمع آوری زباله‌های در سطح شهرستان خرمشهر اشاره کرد و افزود: پیمانکار به دلیل مطالبات یک هفته است که ماشین آلات خود را از مدار خارج کرد، اما برای رفع مشکل دو دستگاه از ماشین آلات حمل زباله خراب شهرداری تعمیر و مشکل زباله گیری مرکز شهر رفع شد.

او به اظهارات مهدی مطور معاون خدمات شهری شهرداری خرمشهر مبنی بر اینکه شمار نیروی‌های خدمات در سال ۷۵، ۳۵۰ نفر بوده‌اند و این تعداد امسال ۱۲۵ نفر شدند اشاره کرد و افزود: این آمار نشان‌دهنده کاهش نیروی خدمات شهری شهرداری خرمشهر است و همچنین شمار ماشین آلات حمل زباله در گذشته ۱۷ دستگاه و اکنون ۶ دستگاه پرس اعلام شده اند.

شهردار خرمشهر ادامه داد: راهکار‌هایی برای رفع مشکل ماشین آلات و نیروی انسانی واحد خدمات شهری ارائه و مقرر شده است که به جای ماشین‌های سنگین از ماشین آلات سبک‌تر استفاده کرد.

او به مشکلات ماشین آلات در بخش‌های مختلف خدمات شهری از جمله واحد آتش‌نشانی نیز اشاره کرد و گفت: هیچکدام از نهاد‌ها با شهرداری برای تأمین ماشین آلات همکاری نمی‌کنند؛ همچنین منطقه آزاد نیز با وجود تفاهم‌نامه‌های مختلف در بخش‌های مختلف از جمله تفاهم‌نامه برای تأمین ماشین آلات آتش‌نشانی و پیگیری از دبیرخانه مناطق آزاد به این تفاهم‌نامه عمل نکرده است.

علوانی به علت کمبود نیروی خدماتی شهرداری پرداخت و بیان کرد: از میان ۱۰۵ نفر نیروی پیمانکار خدمات شهری، ۴۰ نفر اداری و ۷۰ نفر خدماتی هستند؛ همچنین در مدت اخیر ۴۰ نفر از نیروی فضای سبز به سیستم اداری پیوسته‌اند که همین امر باعث مشکل نیروی انسانی شد.

او از تأسیس تعاونی برای ارائه خدمات شهری خبر داد و افزود: برای اراده خدمات شهری یکی از راهکار‌ها تأسیس تعاونی است که در شرف ثبت قرار داد که در پی جلسه‌ای که با مسئولان نواحی و خدمات شهری برگزار شد، مقرر شده که مناطق به برزن‌هایی برای خدمات‌دهی تقسیم شوند.

شهردار خرمشهر در ادامه با بیان اینکه اجرای جاده ساحلی مهم‌ترین پروژه است، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی در دو فاز تعریف می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها ساحل سازی است که دو ماهی می‌شود که تعطیل است و مکاتبات با منطقه آزاد برای تأمین اعتبارات انجام شد.

او همچنین در پاسخ به اعضای شورا نسبت به ۴۸ میلیارد تومان اعتباراتی که نماینده خرمشهر از تخصیص آن‌ها خبر داد است، گفت: نماینده خرمشهر با پیگیری‌های خود دستور پرداخت این مبلغ را گرفته است، اما هنوز تخصیص داده نشده‌اند، اما این موضوع به صورت جدی توسط نماینده دنبال می‌شود چرا که قول پیگیری برای گرفتن ۱۰ دستگاه اتوبوس از اتحادیه اتوبوس‌رانی را نیز داده است.

فاخر ربیعی فر رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست نیز تأکید کرد: برای نظافت شهر نباید تنها مرکز شهر را در نظر گرفت بلکه باید به موضوع نخاله‌ها و زباله‌ها همه مناطق توجه شود.

او افزود: مهلت ۱۵ روزه‌ای به شهردار برای ارائه برنامه‌ای مدون خدمات شهری برای برون رفت از این مشکلات داده می‌شود و باید برنامه مدونی را در حضور اعضای شورا اعلام کند و از شهردار انتظار می‌رود که در ۱۵ روز باقی‌مانده دست کم نیمی از مشکلات شهر را با یک برنامه مدون برطرف کند.

ربیعی فر با اشاره به انتظارات شهرداری از منطقه آزاد، مطرح کرد: باید با منطقه آزاد به صورت قانونی وارد مذاکره شد و از طریق قانونی این سازمان را مجاب به عمل به تعهدات خود کرد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.