رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان همزمان با بزرگداشت سردار شهید سلیمانی از سوی این سازمان با همکاری کانون‌های تابعه چابهار، زابل، سراوان، خاش و کانون شورای حل اختلاف به آغوش گرم خانواده برگردانده شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوالحسن رضایی رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌ و بلوچستان  اظهارداشت: در انجام رزمایش کمک‌های مومنانه این قشر از بسیج، به جای توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های معسر و زندانی، با تامین بدهی آن‌ها باعث رهایی آنان از بند زندان شده تا برای معیشت خانواده‌ خود تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه در بحث آزادسازی زندانیان معسر سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان در مرحله اول کمک‌های مومنانه موفق به آزادسازی ۱۹ نفر از زندانیان شد خاطرنشان کرد: در این امر سازمان زندان‌ها، کانون زابل و کانون شورای حل اختلاف زاهدان نقش بسزای خود را ایفا کردند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: در این خصوص قبل از ابلاغ طرح، هفت نفر از زندانیان معسر به آغوش خانواده بازگشتند که این طرح الگو برداری در سطح کشور و منجر به ابلاغ رزمایش کمک مومنانه در قالب آزادی زندانیان معسر شد.

او با اشاره به اینکه اهمیت آزادی افرادی که با جرایم غیرعمد از جمله جرایم مالی در زندان و در عین حال معسر نیز بوده تصریح کرد: باید تلاش کنیم زمینه این آزادی را فراهم کنیم زیرا زندانی شدن افراد تبعات منفی برای فرد و حتی خانواده آن‌ها به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار