سند راهبردی سلامت نان استان کرمانشاه تا پایان سال تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کارگروه تنظیم سند راهبردی نان استان، گفت: با توجه به اهمیت نان و نقش آن در سفره مردم و تامین ۶۰درصد انرژی روزانه و ۳۹درصد از پروتئین مورد نیاز بدن با مصرف نان، باید دسترسی آحاد جامعه در تمام اوقات به نان سالم و با کیفیت تغذیه‌ای مناسب در تدوین این سند مد نظر قرار گیرد.

او افزود: رسالت ما در این سند فراهم سازی شرایط مطلوب تولید، عرضه، نگهداری و مصرف نان سالم برای آحاد جامعه است.

مستوفی با بیان اینکه وضعیت کنونی نان از نظر شاخص‌های حسی، تغذیه‌ای و بهداشتی با وضعیت مطلوب فاصله دارد، گفت: امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در این زمینه در سال ۱۴۰۰ بسیاری از این مشکلات رفع شود.

او افزود: مطالعه درخصوص دیدگاه عموم مردم در مورد وضعیت کلی نان در استان سودمند است و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها اطلاعات کافی از نظرات مردم و کارشناسان جمع آوری شده و از آن به عنوان زیربنای تنظیم سند نان استفاده شود.

او گفت: جلسات کارشناسی برای تنظیم سند نان استان تا پایان سال به طور مداوم برگزار خواهد شد و با همفکری سایر دستگاه‌ها این سند مهم تنظیم می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.