استاندار قم از تداوم حمایت از خانواده مبتلایان و جانباختگان کرونا با برنامه ریزی کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  بهرام سرمست،استاندار قم امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خیران استان در گفت و گو با خبرنگاران با تسلیت سالگرد شهادت سردار دل‌ها ، اربعین  شهید محسن فخری زاده و همچنین ارتحال آیت الله مصباح یزدی  بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا در قم و در کنار تمام تدبیر‌ها و برنامه ریزی‌ها تلاش شد تا از انگیزه خیرخواهانه خیران برای کمک به سلامت عمومی مردم استفاده شود.

او افزود: بر این اساس، انگیزه خیرخواهی و خیراندیشی خیران استان سبب شد تا ضمن هماهنگی‌های معمول در این حوزه، کمیته‌هایی نیز در این موضوع تشکیل شد و تقسیم کاری بین خیران صورت گرفت.

استاندار قم ادامه داد: هدف این عرصه آن بود که تمام کمک‌های مؤمنانه و خیرخواهانه در مسیر درست خود در استان جذب و هدایت شود.

سرمست اضافه کرد: در این تقسیم کار، مجمع خیران سلامت پشتیبانی تجهیزات و بیمارستان‌ها را برعهده گرفت و قرارگاه مردمی و کریمه اهل بیت (س) نیز به پشتیبانی حمایتی معیشتی روی آورد.

او گفت: همچنین کارگروهی از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی‌ها را دنبال کردند و البته صنعتگران و اتاق بازرگانی نیز اقداماتی در زمینه تأمین اقلام و بسته‌های معیشتی به انجام رساندند.

استاندار قم در ادامه به اقدامات کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اشاره و بیان کرد: حمایت از خانواده جانباختگان و افراد مبتلا به کرونا نیز در این کارگروه پیگیری و دنبال شده است.

سرمست گفت: البته شناسایی جامعه هدف در محله‌های استان نیز از دیگر اقداماتی بود که با برنامه ریزی محقق شد تا پشتیبانی از اقشار آسیب پذیر در مناسبت‌های مختلف تداوم داشته باشد و از انگیزه‌های خیرخواهانه در این زمینه به شکل حداکثری استفاده شود.

او ضمن تشکر مجدد از خیران استان برای همراهی با مدیریت استان بیان کرد: امید است این هم افزایی‌ها استمرار داشته باشد و خیران استان مانند همیشه در صحنه خدمت به مردم حضور داشته باشند.

استاندار قم در پایان به امداد‌ها و پشتیبانی‌های جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان این جمعیت در مبارزه با کرونا اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیت داوطلبانه و مردمی و البته یک سازمان فراگیر در استان قم فعالیت دارد و  چه در بلایای طبیعی و چه در بحران‌های دیگر، یاور، همراه و پشتیبان مدیریت استان بوده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار