دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان از ورود جدی مدعی العموم به توزیع نامناسب گاز در زاهدان و تعیین مهلت یک هفته ای برای حل این مشکل خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دكتر ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام وصول گلایه های متعدد شهروندان مبنی بر توزیع نامناسب گاز در زاهدان، رسیدگی مساله به صورت جدی در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا صبح امروز بازدید میدانی مفصلی از مراکز توزیع گاز انجام و مشخص شد که متاسفانه شیوه و روند توزیع به هیچ وجه مناسب نبوده و در خور شان مردم ولایت مدار زاهدان نيست و لذا از اين حيث عامه مردم دچار سردرگمی و نارضایتی هستند.

او تاکید کرد: در این بازدید و بررسی همه‌جوانب متوجه ایجاد حوزه دلالی دقیق بودیم که برخی افراد سودجو از جیب مردم و از اضطرار شكل گرفته در فصل سرما و برودت هوابه فکر تامین‌ منافع شخصی‌خود هستند و طرح الکترونیکی توزیع گاز که فلسفه وجودي و هدف آن تسهيل در تحقق و تجسّم حقوق عامه شهروندان بوده نیز به هیچ وجه نتوانسته نیاز‌ مردم را برطرف‌کند.

او خاطر نشان کرد: بر همین‌ مبنا وبراساس تحقيقات ميداني و اخذ اظهارات مطلعين به این نتیجه رسیدیم که معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت های توزیع گاز، توأمان در ردیف عاملان مؤثر در تسهیل و ايجاد چرخه ناصواب دلالي در توزیع‌ گاز هستند که به این‌ شرکتها یک‌ هفته مهلت داده‌می شود تا سریعا مشکل را برطرف کرده و دیگر شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم.

به‌گفته دكتراحمدزاده؛ شرکت های توزیع موظف هستند تا گاز را به قیمت مصوب دولتی در درب منازل شهروندان و دربازه زماني معقول و منطبق با انصاف تحویل دهند و دریافت هرگونه مبلغ خارج از ضوابط‌ تعریف شده بر خلاف موازین شرعی و قانونی بوده و حرام شرعي بوده و يكي از راه های تحصيل مال از راه نامشروع می باشد كه موجب كيفرقانوني است.

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز استان ادامه داد: این دادستانی به منظور حفظ حقوق شهروندان بازدیدهای متعدد دیگری نیز‌خواهد داشت و تا زمان بازگشت به شرایط ایده آل و رضایت مندی‌شهروندان اين روندادامه‌خواهد داشت که در صورت عدم تحقق این موضوع؛ برابر قانون با متخلفان برخوردقضايي مناسب وقانوني به نحو فوری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار