نمکی گفت: شیوع ویروس کرونا حداقل تا یکی ، دو سال آینده ادامه دارد و این ویروس کماکان مهمان بشریت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نمکی ،وزیر بهداشت در جلسه استانی مقابله با کرونا استان کرمان گفت: شیوع ویروس کرونا حداقل تا یکی ،دو سال آینده تمام شدنی نیست و مردم بدانند کرونا ویروس تازه پا به خدمت گذاشته و احتمالا کماکان مهمان بشریت است.

نمکی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا تحریم‌ها مشکلات را چند برابر کرده است  و ما در این ایام مظلوم واقع شدیم.

او  با اشاره به اینکه بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی کنار ما بودند تصریح کرد: کسبه محترم با وجود اینکه متضرر شدند، اما پای کار بوده و همکاری کردند.

نمکی گفت: کشور‌های مقتدر دنیا به نسبت ما آسیب‌های بیشتری از کرونا دیدند و ما بلافاصله با نوشتن دستور العمل های بهداشتی و عملیاتی کردن آن‌ها اجازه ندادیم آسیب اقتصادی بیشتری به مردم وارد شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حتی در مورد ماسک آمریکایی‌ها اجازه وارادت را به کشور ما نمی دادند افزود: در این دوران مصائب زیادی به کشور وارد شد.

او با بیان اینکه حاج قاسم هزاران کیلومتر خارج از این مرز‌ها مقابل دشمن ایستاد، تصریح کرد: حاج قاسم در دامن این ملت تربیت شد و شاید قرن‌ها بگذرد تا این چنین پدیده‌ای دوباره تربیت شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همکاران ما در کادر درمان براثر این بیماری به شهادت رسیده اند گفت: آنها افرادی بی مانند بودند که برای سلامت مردم جانفشانی کردند .

نمکی با بیان اینکه سی سال پیش نیز در ریشه کنی فلج اطفال در کشور با کمک بسیج موفق شدیم افزود: ۵۰ روز پس  از واردات ماسک به کمک بسیج به تولید کننده ماسک در دنیا تبدیل شدیم.

او با بیان اینکه نباید وضعیت ویروس در جامعه عادی انگاری شود گفت: ویروس کرونا یک ویروس بسیار پیچیده است و باید جدی گرفته است و هر کس فکر کند واکسن تنها علاج بیماری است تفکر عالمانه‌ای نیست زیرا واکسن کووید ۱۹ با واکسن فلج اطفال فرق می‌کند و نمی‌دانیم چقدر ایمنی دارد و دنیا هم نمی‌داند اگر چه امید‌هایی از تولید واکسن در کشور داریم، اما باید بدانیم که نمی‌توانیم با واکسن کرونا همانند بیماری فلج برخورد کنیم.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه درمانگاه‌های ۱۶ ساعته نباید به‌دلیل کمبود مریض تعطیل شوند چرا که این درمانگاه‌ها بسیار اثرگذار هستند افزود: در کرمان افاغنه زیادی وجود دارد و نباید محدودیتی در پرداخت هزینه‌های درمانی کرونا برای آن‌ها ایجاد شود زیرا در کنترل بیماری بسیار موثر است.

او با بیان اینکه شبکه بهداشتی و درمانی کشور باید تکمیل و تقویت شود گفت: تعداد قابل توجهی تخت بیمارستاتی در کشور داریم که با توجه به تحریم‌ها ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی امسال افتتاح می‌شود که این تخت‌ها با اولویت مناطق محروم در کشور است و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان در دستور کار قراردارد که تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به اتمام برسند.

علی زینی‌وند، استاندار کرمان صبح ۱۵ دی ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمان که با حضور  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  برگزار شد  با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع عرصه سلامت، ایثارگری و تلاش مجموعه بهداشت و درمان و کادر درمان را به واسطه کنترل خوب بیماری ارج نهاد و به همت زحمتکشان این عرصه طی یک سال گذشته در حفاظت از جان هموطنان خداقوت گفت.

او ابراز داشت: کرمان، استان بزرگ، پرظرفیت، تاریخ‌ساز، نام‌آور و تاثیرگذار در عرصه‌های بین المللی بوده و بعد از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به واسطه مزار مطهر ایشان مورد توجه آزادی‌خواهان دنیا است.

استاندارکرمان ادامه داد: تمام کشور و به ویژه استان کرمان طی یک سال گذشته در تولید گفتمان و محتوای معرف شخصیت سردار سیلمانی وارد شده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از اینکه مصوبات اقتصادی در خصوص کسب‌وکار‌ها عملیاتی نشده است گفت : مشخص نیست در ماه‌های آینده چه وضعی پیش می‌آید و باید تک تک مصوبات اقتصادی اجرایی شود.

او افزود: در گزارش استانداری کرمان به مالیات و تامین اجتماعی اشاره‌ای نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد : باید گزارش کاملی از نحوه هزینه کرد یک میلیون یورویی که از سوی رهبری مجوز آن صادر شد، ارائه شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.