رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت جورجیا اعلام کرد ترامپ از مقام ایالتی که فایل صوتی مکالمه با او را افشا کرده، شکایت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، تلاش بی وقفه ترامپ برای ماندن در کاخ سفید و تغییر نتیجه انتخابات رسوایی تازه‌ای برای او به بار آورده و حال برای سرپوش گذاشتن بر اقدام غیر قانونی خود قصد دارد از مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا شکایت کند.

رئیس حزب جمهوری خواه در ایالت جورجیا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل درز فایل صوتی مکالمه خود با یک مقام انتخاباتی جورجیا به رسانه‌های آمریکا، علیه او طرح دعوی کرده است.

دیوید شفر در حساب توئیتری خود نوشت: ترامپ دو پرونده قضایی - یک فدرال و یک ایالتی - را علیه برد راونزبرگر، وزیر داخلی جورجیا تنظیم کرده است.

به گفته این مقام، جمهوری خواه راونزبرگر این تماس تلفنی را به طور پنهانی ضبط کرده است.

این در حالی است که برابر با قوانین ایالتی در واشنگتن و جورجیا و بند رضایت یک جانبه هر شخصی که در مکالمه تلفنی شرکت می‌کند برای ضبط آن نیازی به تأیید طرف دیگر ندارد. اما شفر مکالمه مذکور را مشمول قوانین اطلاعات طبقه بندی شده می‌داند که قانون رضایت یک جانبه را شامل نمی‌شود.

بنا به فایل افشا شده از سوی روزنامه واشنگتن پست، ترامپ طی مکالمه‌ای تلفنی از مقامات ایالتی جورجیا برای یافتن آرا لازم برای تغییر نتیجه انتخابات سوم نوامبر در این ایالت درخواست می‌کند. ترامپ در این فایل صوتی می‌گوید: اگر فقط می‌توانستیم برخی از اعداد و ارقام را مورد بررسی قرار دهیم، فکر می‌کنم کاملا واضح است که ما برنده شدیم. ما با آراء قابل توجهی در جورجیا برنده شدیم.

ترامپ که تا ۲۰ ژانویه زمان زیادی ندارد تقلا می‌کند با توسل به هر اقدامی نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد. هر چند به نظر می‌رسد اصرار بیش از حد بر کلیدواژه تقلب در انتخابات نه تنها عایدی برای او نداشته بلکه در نهایت با ثبت این رسوایی در برگ آخر ریاست جمهوری خود مجبور به ترک کاخ سفید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار