لاری گفت: تعطیلات، دورهمی و رفت و آمد‌ها به مازندران، علل اصلی افزایش بیماران کرونایی در این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز دوشنبه ۱۵ دی ماه در جلسه مرکز بهداشت سوادکوه، گفت: با توجه به اینکه من ناظر طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی هستم برای بازدید از شهرستان‌های قرمز و بررسی وضعیت اجرای این طرح  به مازندران سفر کردم.

او افزود: مازندران در حال حاضر شرایط خاصی دارد و یکی از علل این وضعیت، تردد زیاد شهر‌هایی است که فاصله بین آن‌ها کم بوده مردم و رفت و آمد زیادی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از علل افزایش بیماران کرونایی در این استان، دورهمی‌هایی است که پیش آمده و شاید حتی تعطیلات شب یلدا هم تاثیر گذار بوده است.

او افزود: تردد‌هایی که به مازندران انجام می‌شود هم یکی دیگر از عواملی است که احتمالا" باعث افزایش بستری شده‌ها است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر افزایش تست‌ها و شناسایی مبتلایان کرونا، گفت: باید افرادی که با مبتلایان ارتباط دارند را تا ۱۰ نفر شناسایی کنیم و آنها را ملزم کنیم که ایزوله و قرنطینه شده و این کار قطعاً به شکسته شدن زنجیره انتقال کرونا کمک می کند.

دکتر لاری در جواب این سئوال که متاسفانه اکثر خودرو‌هایی که به مازندران وارد می‌شوند برگه تردد دارند، آیا نظارتی در این زمینه هست یا خیر؟ گفت: این موضوع مربوط به وزارت کشور می‌شود البته ما با هم هماهنگی داریم.
 
او  افزود:قطعا" در خصوص مازندران پیگیری می‌کنم تا برای تردد، جدیت و سختگیری بیشتری اعمال شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: برای تردد در محور سوادکوه حتما" باید با وزارت کشور، استانداری مازندران و فرمانداری فیروزکوه رایزنی شود تا که کنترل بیشتری روی این رفت و آمد‌ها انجام شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خدا کنه ، اینجا که راحت انگار خونه خالست میان ومیرن ، تو رو خدا محدودیت تردد و جدی و سنگین کنین