۲۰۰ کارگاه قالیبافی خانگی با هدف حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار، به کمک یکی از معین‌های اقتصادی نیشابور تجهیز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در نخستین مرحله از اجرای طرح تجهیز ۲۰۰ کارگاه قالیبافی خانگی با کمک معین اقتصادی، با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور و نمایندگان معین اقتصادی منطقه، تعدادی از دار‌های تهیه شده به صورت نمادین برای تجهیز کارگاه‌های خانگی بافندگی در «روستای فردوس» به بخشداری مرکزی شهرستان تحویل شد.

شهرام بقراط مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان گفت: مجتمع فولاد خراسان به عنوان معین اقتصادی نیشابور، تجهیز ده‌ها کارگاه خانگی قالیبافی را در دستور کار خود قرار داده بود.

او افزود: تحویل ۳۰ دستگاه دار قالیبافی به بخشداری مرکزی، نخستین مرحله از تعهد این شرکت برای کمک به طرح تجهیز ۲۰۰ کارگاه خانگی بافندگی در روستا‌های شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان است که به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی این شرکت در ایجاد اشتغال پایدار حوزه پیرامونی انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: این شرکت علاوه بر تجهیز این کارگاه ها، در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای با صادرکنندگان فرش دستباف است تا خرید تضمینی و صادرات محصول هنر بانوان بافنده شهرستان را عملی کند.

ساخت این دار‌های قالی بر اساس مختصات ارائه شده کارشناسان در کارگاه داخلی سایت فولاد خراسان انجام شده و مجتمع فولاد، نظارت بر تهیه مواد اولیه و نحوه اجرای قرارداد بافندگان با سفارش دهندگان محصول را به منظور مصوبات دبیرخانه «معین اقتصادی» شهرستان، برعهده گرفته است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار