استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه مراکز درمانی استان تجهیز می‌شوند، گفت : با هم‌افزایی و مساعدت دولت و خیرین به صورت متوازن تجهیزات تخصصی به مراکز درمانی اختصاص می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : براساس توافق صورت گرفته یک دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی اسکن به همراه تجهیزات جدید به بیمارستان امام خمینی (ره) به اسلام آبادغرب اختصاص خواهد یافت.

او گفت : براساس توافق نامه چهارجانبه وزارت بهداشت، استانداری کرمانشاه، دانشگاه علوم‌پزشکی و نماینده گروه مدلل، مقرر شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه اهدا شود.

بازوند به تلاش مشترک‌های برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های کرمانشاه با کمک خیرین در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: برای تقویت نظام ارایه خدمات درمانی ۲۰ تخت آی سی یو دیگر به استان وارد می‌شود که بدین ترتیب مجموع تعداد تخت‌های ایجاد شده آی سی یو در استان از آغاز اپیدمی به ۹۵ تخت خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه افزود: هزینه تخت و تجهیزات مربوطه هر تخت‌ای سی یو حدود یک میلیارد تومان است و با این حساب تاکنون حدود ۷۵ میلیارد تومان در این خصوص صرف شده است.

او گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته یک دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن جدید نیز برای بیمارستان طالقانی در نظر گرفته شده است و شهرستات گیلانغرب نیزصاحب سی تی اسکن می‌شود. قیمت این دستگاه با ارز آزاد حدود چهار میلیارد تومان است و به زودی به شهرستان ارسال و در بیمارستان الزهرا نصب خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.