مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جزیره هرمز یکی از مکان‌های ارزشمند از لحاظ زمین‌شناسی و ژئوتوریسم در ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، کامبیز مهدی زاده، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از مستند "رخساره زمین، هرمز جزیره رنگ‌ها" گفت:این مستند پیرو منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به جزایر خصوصا جزیره هرمز و در اجرای طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی ساخته شد.

مهدی زاده افزود:این مستند در ۶ قسمت ۱۸ دقیقه‌ای ساخته شده و در نخستین قسمت از این مجموعه تصاویری از پدیده‌های زمین شناختی و گردشگری جزیره هرمز برای اولین بار به نمایش درآمده است.

او گفت: توسعه زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و البته حرکت در مسیر دیپلماسی صلح با استفاده از ابزار فناوری از اهداف ساخت این مستند است.


بیشتر بخوانید


مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: جزیره هرمز یکی از مکان‌های ارزشمند از لحاظ زمین‌شناسی و ژئوتوریسم در ایران محسوب می‌شود.

مهدی زاده گفت: به دلیل ساختار گنبد نمکی، جزیره هرمز از تنوع کانی‌شناسی خاصی در جهان برخوردار است و اغلب زمین‌شناسان دنیا هرمز را موزه کانی شناسی جهان می‌دانند.

او با اشاره به بخش اکوتوریسم جزیره هرمز گفت: در سال‌های اخیر زیر ساخت‌های خوبی در جزیره هرمز برای رفاه گردشگران ایجاد شده است که باعث اشتغالزایی در این منطقه خواهد شد.

سید مجدالدین حسینی بخشدار هرمز نیز گفت: جزیره هرمز با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار