ارائه بیش از ۸۰۰ مورد خدمات فنی به مشترکان شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان

معاون فنی و مهندسی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: ۸۸۶ مورد خدمات کارشناسی در دفتر فنی شرکت به مشترکان حقیقی و حقوقی ارائه شده است.

ناصر بهمنش فر معاون فنی و مهندسی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خدمات فنی و مهندسی این شرکت موضوعات متنوعی شامل؛ تقاضای تعیین حریم تاسیسات آبیاری، تقاضای تامین آب، جابجایی دریچه آبیاری، اظهارنظر کارشناسی در خصوص رفع تصرف حریم تاسیسات ناشی از طرح‌های عمرانی ادارات مختلف خدماتی گاز، آب و برق است.

او با اشاره به اهمیت رعایت حریم شبکه‌های آبیاری افزود: تاسیسات آبیاری شامل کانال، زهکش و سد‌های تنظیمی و انحرافی سرمایه ملی بوده و با بودجه عمومی دولت برای رونق بخش کشاورزی به وجود آمده و قانونگذار به سبب حساسیت تاسیسات آبیاری و نقش آن در رونق اقتصادی منطقه، برای حفظ و نگهداری این قبیل تاسیسات، قوانین خاص و ویژه‌ای وضع و تدوین کرده است.

بهمنش فر اظهار داشت: بهترین مرجع برای تعیین محدوده حریم هر کانال یا زهکش آبیاری فقط دفتر فنی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان است و افراد حقیقی و حقوقی قبل از هرگونه ایجاد بنا و یا خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات باید حریم تاسیسات را استعلام کنند.

این مقام مسئول دلیل تعیین حریم برای تاسیسات آبیاری را تسهیل در تامین و انتقال آب عنوان و تصریح کرد: وقتی حریم کانال یا زهکش تصرف می‌شود؛ انجام عملیات بهره داری شامل تقسیم و توزیع آب و تعمیرات شبکه به وسیله دستگاه ماشین آلات سنگین دچار مشکل می‌شود و گاهی وجود دیوار، بنای ساختمانی و توری حصاری (فنس)، مسیر تردد خودرو‌ها و ماشین آلات بهره برداری و تعمیرات را مسدود می‌کند.

معاون فنی و مهندسی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان به خطرات نقض حریم شبکه اشاره کرد و بیان داشت: بخش زیادی از حوادث سقوط در کانال‌های آبیاری که بعضاً با خطرات جانی همراه بوده است، ناشی از رعایت نکردن قانون و ساخت و ساز و تردد غیرمجاز در در حریم شبکه‌های آبیاری است.

شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شهر‌های دزفول، شوش و اندیمشک را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار