اعضای باند ۴ نفره که اطلاعات کارت بانکی بیش از هزار نفر را در گیلان هک کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین حسن پور ،  معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ماموران انتظامی با همکاری پلیس فتا در استان موفق شدند ۴ عضو یک گروه هکر را در بندرانزلی، تبریز و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

او افزود: کلاهبرداران از افرادی که در سایت دیوار و شیپور آگهی فروش کالا داده بودند، ۶ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان  گفت: این افراد با ارسال پیامک به فرد آگهی دهنده مبنی بر اینکه اگر ۲ هزار تومان به درگاه جعلی اعلام شده در پیامک پرداخت نکند، آگهی اش در سایت حذف خواهد شد، اطلاعات حساب بانکی فرد را پس از پرداخت وجه کپی کرده و از حساب وی، اینترنتی سرقت می‌کردند.

سرهنگ  حسن‌پور با اشاره به کپی شدن اطلاعات بانکی هزار و ۲۰۰ فرد آگهی دهنده در این ۲ سایت ، افزود: متهمان ۲۱، ۲۹، ۳۴ و ۴۴ ساله پس از دستگیری به کلاهبرداری ۶ میلیون تومان از حساب ۱۳ نفر در مدتی کوتاه اعتراف کردند.

او  با اعلام اینکه این پرونده در دست بررسی بیشتر است، گفت: هموطنان به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق شماره‌های ناشناس و یا در شبکه اجتماعی ارسال می‌شود، وارد نشوند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک کلاهبرداری در فضای مجازی، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.