تداوم کاهش دما تا پایان هفته در خراسان رضوی

روند کاهشی دمای هوا در خراسان رضوی که از روز گذشته آغاز شده است همراه با بارش‌های پراکنده برف و باران تا پایان هفته ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ظهر جمعه شاهد افزایش میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان خواهیم بود به طوریکه کمینه دمای هوا در مشهد طی هفته آینده به بالای صفر می‌رسد.

او افزود: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۶ درجه سلسیوس بود که امروز چهار درجه پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد هفت درجه زیر صفر بود که در شب‌های آتی بین یک تا ۲ درجه نوسان دارد.

آهنگرزاده بیان کرد: به دنبال افزایش ابرناکی هوای امروز و فردا، عبور موج ناپایدار جوی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وزش باد و وقوع بارش‌های پراکنده باران و برف به ویژه در نواحی شمالی، ارتفاعات مرکزی و مناطق شرقی استان خواهد بود.
 
او تصریح کرد: در این مدت تشکیل مه و کاهش دید در نواحی مستعد به ویژه در جاده‌های کوهستانی استان با احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز و فردا به علت فعالیت سامانه بارشی، شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد سالم پیش بینی شده و از روز پنجشنبه آلاینده‌های جوی در مشهد و شهر‌های بزرگ استان رو به افزایش خواهد بود.

چناران با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان‌های سبزوار و تایباد با شدت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار