تولید بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در روستا‌های استان همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تولید ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب آب در ۹ ماهه سال جاری برای مشترکان روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،سید هادی حسینی بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای یک هزار و ۶۱ روستا است، گفت: از این تعداد ۷۹۷ روستا با ۵۳۱ هزار و ۶۷۳ نفر جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

او در ادامه با بیان اینکه خدمت رسانی به همه مشترکان همواره در اولویت اقدامات ما قرار دارد به خدمات ارائه شده به روستا‌ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴۱ میلیون متر مکعب آب با حفر ۹۰۰ حلقه چاه، ۵۹ رشته قنات و ۲۴۰ دهنه چشمه برای مشترکان روستایی استان تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: تکمیل و بازسازی ۹۰ مورد مجتمع آبرسانی روستایی به همراه اجرای ۲ مورد مجتمع آبرسانی روستایی دیگر نیز در بازه زمانی مذکور عملیاتی شده است.

حسینی بیدار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با توجه به وقوع تنش آبی در سال‌های اخیر، برخی از روستا‌های استان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مجموعا ۱۸ روستا با ۳ هزار و ۴۸۸ نفر و یک هزار و ۶۴ خانوار، به صورت دائم تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند که از این تعداد ۳ روستا در شهرستان همدان، ۲ روستا در شهرستان کبودراهنگ و ۱۵ روستا در شهرستان فامنین بوده است.

او افزود: در مجموع در بازه زمانی یاد شده ۶۵۷ سرویس آب با ۶ هزار و ۶ متر مکعب به وسلیه تانکر‌های آبرسانی در روستا‌های مذکور به صورت دائمی آبرسانی شده است.

حسینی بیدار عنوان کرد: از مجموع ۱۸ روستای تحت آبرسانی سیار دائمی، ۷ روستا غیر تحت پوشش و بقیه تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: از ۶۵۷ سرویس آب انتقال داده شده به روستا‌های مذکور، ۱۰۹ سرویس برای روستا‌های غیر تحت پوشش و ۲۰۳ سرویس برای روستا‌های تحت پوشش بوده است.

انتهای پیام/د.ا

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.