ارتقای فناوری ۴۱۵ سایت ارتباطی در لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: فناوری ۴۱۵ سایت ارتباطی این استان با هدف دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری مناطق محروم ارتقا داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، شهاب حیدری،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در بخش دوم مرحله هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار، تجهیزات ۴۱۵ سایت ارتباطی استان با هدف باعث افزایش نقاط تحت پوشش، کیفیت مکالمات و سرعت شبکه اینترنت به اپراتور‌های نسل سه و چهار ارتقا یافت.

او تصریح کرد: همچنین در بخش دیگر این طرح، ایجاد ۷۷ سایت برای نقاط کور ارتباطی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۱۷ سایت به بهره‌برداری رسیده است.

حیدری اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی، کاهش شکاف دیجیتال و همچنین تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی دارای اهمیت بسیاری است.

او ادامه داد: با این اقدام در شرایط کنونی کشور، تمامی مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم می‌توانند هرچه سریع‌تر از آموزش مجازی و همچنین خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

او افزود: پایدار نگه داشتن زیرساخت‌های ارتباطی یکی از ضروری‌ترین بخش‌ها در مواقع بحران است بنابراین تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت برای دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات، نیازمند همکاری تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی استان است.

حیدری اظهار داشت: با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات، تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند خدمات خود را در تمامی نقاط استان به مردم ارائه دهند که این مهم در روستا‌ها منجر به توسعه کارآفرینی و درآمدزایی می‌شود.

۵۵۰ سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستا‌ها و حدود ۹۹ درصد جاده‌های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.