مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از افزایش ۱۵ درصدی استفاده از خدمات غیرحضوری بیمه شدگان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی حسین نژاد ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بر اساس ارزیابی‌های این اداره کل، در هفته گذشته، با افزایش ۱۵ درصدی استفاده از خدمات غیرحضوری، استفاده از این خدمات از ۵۰ درصد به ۶۵ درصد در میان بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان رسیده  و گیلان پس از استان یزد و خراسان رضوی در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های میدانی و گزارش کارشناسان طرح ۳۰۷۰ در استان، انعقاد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد، محاسبه دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه، انعقاد بیمه اختیاری، ثبت افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، تقاضای مفاصاحساب، مشاهده گردش حساب بدهی و ثبت اعتراض کارفرمایان از خدمات غیرحضوری است که در این مدت بیشتر استفاده شد.

 مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ به آدرس es.tamin.ir، جزئیات گردش حساب بدهی بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

علی حسین نژاد افزود: ارسال لیست حق بیمه، ابلاغ احکام مطالباتی و صدور مفاصاحساب از دیگر خدمات غیرحضوری در سامانه ۳۰۷۰ است.

او ، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۷۶ هزار کارگاه و واحد تولیدی در شعب تامین اجتماعی گیلان پرونده مطالباتی دارند ، تصریح کرد: کارفرمایان استان ماهانه به طور میانگین بیش از ۵۵ هزار لیست حق بیمه ارسال می‌کنند که بیش از ۹۷ درصد آن اینترنتی ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.