مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بازیافت و تبدیل پسماند‌ها به انرژی ضرورت اجتناب ناپذیر امروز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری چهارمین جلسه سالانه کارگروه مدیریت پسماند این استان با اشاره به قانون هوای پاک اظهار داشت: در بند ۲۰ این قانون بر وظیفه دولت و شهرداری‌ها برای ایجاد زمینه‌های تبدیل پسماند‌ها به انرژی یا کود با کمک بخش خصوصی تاکید شده است.

او ضمن برشمردن تلاش این کارگروه در ساماندهی و مدیریت پسماند در استان، تجمیع پسماند در شهرستان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها را گامی مهم در کاهش سطح آلایندگی پسماند‌ها عنوان کرد و افزود: وضعیت کوهستانی‌بودن، شرایط اقلیمی و منابع آب شیرین محدودیت‌های زیادی برای مدیریت پسماند در این استان ایجاد کرده و درنتیجه‌ی آن، بازیافت و تبدیل پسماند‌ها به انرژی را به ضرورت اجتناب ناپذیر امروزین تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: با تأکید کارگروه پسماند استان، تبدیل پسماند‌ها به انرژی و کود در دستورکار قرار گرفته است.

او ادامه داد: به همت دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری با همکاری شهرداری‌ها برای امکان‌سنجی و اجرای این گونه پروژه‌ها در استان بررسی‌های لازم صورت خواهد‌گرفت.

احمدی گفت: در برخی از شهر‌های کشور روش‌های مختلفی برای تبدیل پسماند به کود و انرژی استفاده و آزموده شده‌است که می‌توان از تجربیات و دستاورد‌های اجرای این پروژه‌ها متناسب با وضعیت مدیریت پسماند در این استان بهره برد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار