رئیس کمیته ملی المپیک همزمان با سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور بر مزار وی، بر روح پر افتخار این اسطوره، ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله همزمان با ۱۷ دی ماه و سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی، عاشقان، علاقمندان و اهالی ورزش با حضور در ابن بابویه تهران مراسمی را برای این قهرمان ارزنده برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی وزارت بهداشت برنامه مشخصی برگزار نشد.

در همین راستا و بمنظور ادای احترام به روح بزرگمرد ورزش ایران جهان پهلوان غلامرضا تختی، اسطوره معرفت و پهلوانی،  سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان صبح امروز بر مزار این قهرمان حضور یافت.

همچنین موزه ملی ورزش ایران نیز سردیس، تندیس و تعدادی از دلنوشته‌های جهان پهلوان تختی را برای بازدید علاقمندان به ابن بابویه ارسال کرده تا بر سر مزار جهان پهلوان در معرض دید عموم قرار گیرد.

سید رضا صالحی امیری که در ابن بابویه حضور یافته بود گفت: غلامرضا تختی فقط یک قهرمان و ملی پوش رشته کشتی نبود و نیست؛ بلکه او نماد سرمایه پهلوانی ایران زمین است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: اگر ورزش ایران، اعتبار، آبرو، ارزش و سرمایه‌ای دارد بواسطه انسان‌های بافضیلت و با معرفتی همچون مرحوم غلامرضا تختی است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: جامعه ورزش بخصوص ورزشکاران جوان و نوجوان می‌بایست از رفتار، کردار و منش امثال این قهرمان ارزشمند الهام بگیرند. گرامیداشت ۱۷ دی و حضور علاقمندان به این اسطوره ورزش نشان دهنده این است که مردم پهلوانان خود را فراموش نمی‌کنند و این وظیفه تمام مسئولین و مدیران ورزشی است تا تفاوت جایگاه قهرمان و پهلوان را به نسل جوان ایران تفهیم و گوشزد کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
امسال چه غریبانه برگزار شد
آخرین اخبار