نخستین خانه فرهنگ کشور با مشارکت شهرداری با همکاری آستان قدس رضوی ویژه کانون‌های خدمت رضوی، در کرمان دایر خواهدشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سعید کاظمی‌پور، دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان کرمان در دیدار با شهردارکرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت خادم مجاهد حاج قاسم سلیمانی گفت: ترویج فرهنگ رضوی موجب افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به مسایل دینی می‌شود و این موضوع را به‌طور عینی تجربه کرده‌ایم.

او با اشاره به شناسایی ۲۶ هزار نفر کرمانی که تا به حال به زیارت امام رضا (ع) نرفته‌اند، افزود: در سال ۱۳۹۸ در قالب طرح "زائر اولی‌ها" ۱۲۰۰ نفر از استان کرمان برای نخستین بار به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند که این طرح با شیوع کرونا فعلا متوقف شده است، اما با رفع تهدید کرونا، آن را ادامه خواهیم داد.

کاظمی پور تصریح کرد: اعزام کادر درمان کرونا و مدافعان سلامت استان به مشهد مقدس را نیز در برنامه داریم.

مسئول روابط‌عمومی و امور فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس در استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کانون‌های تخصصی خدمت رضوی قبل از شیوع کرونا در قالب طرح "چهارشنبه‌های رضوی" خدمات پزشکی و درمانی و مشاوره‌های خانواده، حقوقی و تحصیلی را در مساجد به مردم ارائه می‌کردند و با شیوع کرونا عمده خدمات آن‌ها متمرکز بر حوزه پزشکی و سلامت شده است.

محمدرضا احمدی به جشنواره رسانه‌ای امام رضا اشاره کردو افزود: این جشنواره با هدف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی در حال برگزاری است.

او خواستار تعامل وهمکاری با شهرداری در زمینه‌های فرهنگی و لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های خدمت رضوی در سطح شهر کرمان شد.

مهران عالم زاده شهردار کرمان، آستان قدس رضوی را یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، فرهنگی، مذهبی کشور دانست و گفت: مردم احترام ویژه‌ای برای آن قائل‌ هستند و به آن تعلق خاطر دارند؛ بنابراین، می‌توانیم از ظرفیت و جایگاه آستان قدس برای شتاب‌دهی به فعالیت‌های فرهنگی در استان کرمان استفاده کنیم.

شهردار کرمان، ایجاد خانه‌های فرهنگ مشارکتی با همکاری کانون‌های خدمت رضوی را یکی از زمینه‌های مشارکت شهرداری با این نهاد بیان کرد و افزود: با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی، می‌توانیم پایه‌گذار نخستین خانه‌های فرهنگ مشارکتی با همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری در کشور باشیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: رویکرد شهرداری در حوزه‌های فرهنگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و ارتقای مشارکت مردم بوده است که تاکنون تجربه‌های خوبی داشته‌ایم و بخش زیادی از اهداف‌مان محقق شده است.

محمد جهانشاهی افزود: می‌توانیم در قالب راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی، ساختمانی را در اختیار کانون‌های خدمت رضوی استان قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار