سامانه جامع گردشگری منطقه سبزوار با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی این منطقه ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،زهره فصیح فر مجری طرح سامانه جامع گردشگری سبزوار در آیین رونمایی از این سامانه گفت: این سامانه گردشگری الکترونیک شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد بزرگترین مرجع ۲زبانه (فارسی و انگلیسی) معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی، توریستی و اقامتی این منطقه است.

او افزود: این طرح با ایجاد بستری مناسب و نو، فرصتی ویژه برای ارتقای صنعت گردشگری داخلی و بین المللی و رونق کسب و کار‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

مجری طرح سامانه جامع گردشگری سبزوار ادامه داد: همچنین از طریق این سامانه جامع گردشگری تجربه‌ای نو با امکان ارائه خدمات و محصولات به صورت آنلاین و مجازی بر بستر اینترنت و سامانه‌های تحت وب در سراسر دنیا فراهم می‌شود.

فصیح فر بیان کرد: بخش‌های اصلی این طرح شامل سامانه‌های سبزوار توریسم و سامانه اقامت سبز است.

علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: این سامانه گردشگری به وسیله پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری و با هدف گردآوری اطلاعات و معرفی جاذبه‌های گردشگری طراحی شده است.

او افزود: سامانه جامع گردشگری الکترونیک شهر سبزوار و شهر‌های مجاور بر اساس پارامتر‌های شهر الکترونیک در دوران پسا کرونا رونمایی شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: علاقمندان برای بازدید از سامانه جامع گردشگری الکترونیک شهر سبزوار به آدرس http://sabzevartourism.com مراجعه کنند.

سبزوار از شهر‌های تاریخی و بزرگ خراسان رضوی است که با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.