رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: لازم است مشوق‌های مالیاتی برای واحدهای صنفی که بابت تعطیلی‌های کرونایی ضرر دیدند برای سال آینده در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان افزود: واحد‌های صنفی امسال در دوران همه گیری کووید ۱۹ شرایط نامطلوبی داشتند و از مسوولان درخواست داریم تا در سال آینده در رابطه با پرداخت تسهیلات بانکی و مشوق‌های مالیاتی آن‌ها را فراموش نکنند.

او با بیان اینکه فعالیت بیشتر واحد‌های صنفی امسال  در حدی بود که بتوانند خود را حفظ کنند، اظهار داشت: واحد‌های صنفی بدون اینکه پولی دریافت کنند، هزینه تعطیلی و اجرای مصوبه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را متقبل شدند و پرداخت کردند.

جهانگیری با قدردانی از همراهی اصناف در اجرای مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و احترام به مردم و کادر درمان، تاکید کرد: لازم است مسوولان شرایط نامطلوب واحد‌های صنفی را در زمان حاضر ببینند و آن را در سال آینده برای اجرای برنامه‌های حمایتی مانند تسهیلات با تنفس یک تا ۲ ساله و مشوق‌های مالیاتی در نظر بگیرند.

او با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن همه شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت زرد همه‌گیری کووید ۱۹ قریب به اتفاق اصناف فعال است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر فقط مشاغل و فعالیت‌های گروه چهار مجاز به فعالیت نیستند.

مشاغل گروه سطح چهار (۴) شامل همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

جهانگیری با اشاره به اینکه اجازه فعالیت به تالار‌های پذیرایی که تا کنون تعطیل بودند نیز با ۵۰ درصد ظرفیت داده شد، افزود:، اما بطور عملی این تالار‌ها با توجه به اینکه در ایام فاطمیه قرار داریم کار نمی‌کنند و زمان فعالیت آن‌ها از اواسط بهمن امسال خواهد بود.

او ادامه داد: قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها نیز بدون عرضه قلیان می‌توانند فعالیت داشته باشند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز شرایط ناشی از شیوع کرونا بر جامعه حاکم است، تصریح کرد: با توجه به این شرایط و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، مراجعه ان‌ها به واحد‌های صنفی و تقاضای آن‌ها برای کالا‌هایی مانند پوشاک تقلیل یافته و بیشتر به سمت کالا‌های مصرفی رفته است بهمین دلیل بطور کلی وضعیت کسب و کار اصناف، رونق چندانی ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه این روز‌ها مردم کمتر برای خرید اقلامی مانند پوشاک مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: واحد‌های صنفی حدود یک سال زمان نیاز دارند تا دوباره به شرایط عادی در دوران پسا کرونا باز گردند و پس از پایان یافتن شیوع کرونا نمی‌توان انتظار داشت که یک روزه شرایط آن‌ها به حالت اولیه برگردد.

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به اجرا درآمد، محدودیت‌های خاصی در شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال شد و در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و در شهر‌های نارنجی مشاغل گروه‌های یک و ۲ مجاز به فعالیت بوده و در شهر‌های زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

همراهی اصناف استان اصفهان در اجرای این مصوبه‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد اعلام شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.