رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: طرح دانش بنیان ملی تولید روغن خوراکی و جیره دام از طریق کشت سالیکورنیا در گناباد به تصویب رسید.

سید مصطفی موسوی زاده رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: طرح دانش بنیان ملی تولید روغن خوراکی و جیره دام از طریق کشت سالیکورنیا با استفاده از آب های نامتعارف به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تصویب رسید.

او افزود: اعضای هیات علمی گروه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجتمع آموزش عالی گناباد موفق به تصویب و تخصیص اعتبار برای طرح "تولید روغن خوراکی و جیره دام از طریق کشت سالیکورنیا با استفاده از آبهای نامتعارف شدند.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد ادامه داد: این طرح در حوزه امنیت غذایی پس از بررسی در کارگروه های ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب شد.

موسوی زاده بیان کرد: گیاه شورپسند سالیکورنیا قادر به استقرار و حصول عملکرد در شرایط خاک های بسیار شور می باشد و علاوه بر قابلیت تولید روغن خوراکی باکیفیت بالا و منابع جیره دام، دارای کاربردهای غذایی و دارویی متعدد می باشد

او تصریح کرد: این گیاه ارزشمند به منظور احیا بیولوژیکی مراتع و کنترل فرسایش و بروز ریزگرد نیز بکار می رود که توسعه کشت این گونه ها و تغییر الگوی کشت در مناطق با منابع آبی نامتعارف و شور با جایگزینی گیاهان مقاوم به شوری می تواند راهبرد موثری در راستای امنیت غذایی، خودکفایی تولید، اشتغالزایی،حفاظت آب و خاک و توسعه پایدار باشد.

انتهای پیام// ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.