بسته خبرهای بهزیستی:

دلیل پذیرش فرزند در مراکز بهزیستی چیست؟/اشتغال جامعه اولویت کاری سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: آسیب‌های اجتماعی عمده‌ترین دلیل پذیرش فرزند در مراکز نگه داری بهزیستی کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲۵ فرزند (یک ماهه تا ۱۸ سال) در مراکز بهزیستی استان کرمانشاه گفت : پذیرش این فرزندان در مراکز بهزیستی استان کرمانشاه که شامل شیرخوارگاه و شبه خانواده می‌شود از طریق دستگاه قضائی صورت می‌گیرد و خوشبختانه هیچ فرزندی در نوبت پذیرش قرار ندارد.

او گفت : عمده‌ترین علت پذیرش فرزندان در مراکز بهزیستی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، فقر، بیماری و عدم صلاحیت والدین است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ثبت ۷۸ درخواست در مراکز بهزیستی استان برای پذیرش فرزند، افزود: بعضی از این فرزندان بیمار یا معلول هستند و نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما زوج‌های بدون فرزند، بانوان بالای ۳۵ سال و زوجین دارای فرزند که دارای شرایط باشند می‌توانند برای پذیرش فرزند اقدام کنند.

محمدی با بیان اینکه نظارت‌های لازم بعد از در اختیار گذاشتن فرزندان به خانواده‌ها وجود دارد، افزود: پس از ترخیص فرزندان به مدت پنج سال نظارت و پیگیری‌ها ادامه می‌یابد و در صورت نامناسب بودن شرایط فرزندان باز پس گرفته خواهند شد.

او ادامه داد: مواردی وجود داشته که پس از واگذاری فرزند به خانواده و پیگیری‌های سازمان بهزیستی استان کرمانشاه متوجه نداشتن صلاحیت و شرایط نامناسب فرزند شده‌ایم که با دستور قضائی فرزند به مراکز بهزیستی بازگشت داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان ضرورت مراقبت و پرورش کودکان در خانواده گفت: اقامت بلند مدت کودکان در مراکز بهزیستی به مصلحت نیست و باید فرزندان به خانواده منتقل شوند و سعی و تلاش بهزیستی واگذاری کودکان به خانواده‌های توانمند است .

اولویت کاری سازمان بهزیستی چیست؟

محمدی افزود: اشتغال جامعه هدف از جمله موضوعات مهمی است که در اولویت کاری سازمان بهزیستی قرار گرفته است که در این راستا با اقدامات انجام شده در سال جاری برای ۱۸۱۵ نفر از مددجویان شغل ایجاد شده است.

او گفت: از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه اشتغال زایی توانمندسازی معتادین بهبودیافته است که در این راستا از ابتدای امسال، بهزیستی برای ۱۱۴ نفر از بهبودیافتگان زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

محمدی در خصوص وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، گفت: از آغاز طرح نهضت تامین مسکن معلولین و مددجویان (از سال ۱۳۸۹ تاکنون) با پرداخت حدود ۴۲۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات دولتی تعداد ۶۹۷۱ واحد مسکونی جهت مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تأمین که از این تعداد قریب ۶۲۸۴ واحد مسکونی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: تعهد اداره کل بهزیستی طبق شاخص‌های اختصاصی ابلاغی واگذاری تعداد ۱۲۰ واحد مسکونی در سال ۱۳۹۹ تعیین گردیده است که تا پایان آذرماه تعداد ۶۵۳ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش واگذار گردیده است.

این مسئول با اشاره به عملکرد دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان، افزود: در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۳۲۹ نفر از زنان به دلیل فوت همسر، اعتیاد، از کارافتادگی، مفقودالاثربودن، طلاق و همچنین دختران خودسرپرست.. از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.