مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به لزوم برخورد با سارقان تابلو‌ها و علائم رانندگی جاده‌ها در استان کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : وجود علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و دزدیده شدن آن‌ها به ویژه در شب، تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها محسوب می‌شود و این مسئله در همه محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی جاده‌های شهری و روستایی استان کرمانشاه وجود دارد و نمی‌توان گفت در کدام نقطه بیشتر مشاهده شده است.

او با اشاره به افزایش میزان سرقت علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در استان کرمانشاه، گفت : با توجه به گرانی قیمت آهن، سرقت این تابلو‌ها شتاب بیشتری به خود گرفته است و دادگستری و دادسرا باید با اشخاصی که این اموال مسروقه را از سارقان خریداری می‌کنند با اشد مجازات برخورد کند و شناسایی نقاطی که بیشترین سرقت در آن انجام می‌گیرد گزارشی از آن را به دادستان شهرستان محل وقوع جرم برای اقدام پیشگیرانه ارسال شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: با توجه به نیاز و احساس کمبود فرهنگ سازی درباره این مسئله، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی تعاملات صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه مقرر گردید که در قالب برنامه سیمای راهبران به این مسئله و مشکلات و فرهنگی پرداخته شود.

کرمی با بیان اینکه همشهریان و رانندگان می‌توانند به پیشگیری از سرقت کمک کنند، افزود: همشهریان و رانندگان در صورت مشاهده هرگونه سرقت با پلیس تماس گرفته و گزارش این سرقت را به نیروی محترم انتظامی یا شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای انتقال دهند تا گشت‌های شبانه روزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به محل اعزام شوند.

او گفت: در جلسه‌ای که به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه و با حضور سردار جاویدان فرماندهی محترم انتظامی استان کرمانشاه و به درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه برگزار شد در خصوص پیشگیری از سرقت تجهیزات ترافیکی و دستگیری سارقان جاده‌ای دستورات اکید صادر شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.