در پس وقوع حوادث و بحران ها، تنور برکناری و بازداشت مسئولان در خوزستان داغ می‌شود، اما این برکناری‌ها و بازداشت‌ها تاثیری بر رفع مشکلات این استان پهناور دارد؟

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد که ردپایی از کوتاهی و تخلفات مسئولان در آن دیده می‌شود، تنور برکناری، بازداشت و حبس تعزیری داغ‌تر شده و صندلی‌های مسئولان دست به دست می‌شوند.

ماجرای برکناری، بازداشت، حبس تعزیری و پرداخت جریمه و... روسای ادارات و سازمان‌ها داستان جدیدی نیست و وقتی استان و شهرستانی در بحران محاصره می‌شود، با بررسی ابعاد مختلف حادثه و عمکلرد مسئولان مناطق، تصمیم بر برکناری و ... آن‌ها اتخاذ می‌گردد.

باران بی سابقه و شدید که در خوزستان بارید، خانه‌ها و خیابان‌ها را آب فرا گرفت، لوازم خانگی برخی از ساکنان شهرستان‌های اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خوراک آب شده بود، اما خبری از مسئولان نبود و پایین بودن کره کره ادارات و سازمان و توجیهات قد و نیم قد و فرار از واقعیت اتفاقی عجیب‌تر بود.

از آنجاییکه با هر بار بارش باران مردم شهرستان‌های مذکور دچار مشقت و سختی می‌شوند و پارسال نیز اتفاقی شبیه با بحران امسال رخ داده بود و مسئولان قول داده بودند از تکرار این فاجعه جلوگیری کنند، اما یکسال گذشت و نه تنها اقدامی موثر انجام نشد، بلکه مسئولان نبود اعتبارات، فرسودگی شبکه فاضلاب و... را بهانه کردند.

امسال که خیابان‌ها و معابر در آب و فاضلاب غرق شدند، مسئولان کشوری از جمله رئیس سازمان بازرسی کشور قول مساعد دادند مقصران این فاجعه را شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی کنند و این پیگیری‌ها و بررسی‌ها به بازداشت جهانگیر نیک‌نژاد رئیس اداره آبفا بندر امام خمینی (ره)، محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر و بازداشت رئیس شورای اسلامی شهر چمران ماهشهر ختم شد.

البته از آنجاییکه داستان بازداشت و برکناری‌ها سر دراز دارد، حکم یکسال حبس و ۲ سال انفصال از خدمت از سوی قاضی پرونده برای موسی شاعری شهردار اهواز و بهنام مریدی رئیس سابق آبفای این کلانشهر صادر شد. اما این برکناری ها، بازداشت‌ها و صدور حکم حبس برای مسئولان اهواز و خوزستان، چه تاثیری بر رفع مشکلات دارد؟ اگرچه صدور چنین حکم هایی نوش دارو بعد از مرگ سهراب است، اما آیا مردم صبور، غیور، ولایتمدار و انقلابی خوزستان رنگ رفاه و آسایش و آرامش را خواهند دید؟

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
آه خوزستان
۱۲:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
استان خوزستان فراموش شده وبه چند باند واگذار شده
1-باند اصفهانی ها
2-باند یاسوجی ها
3-باند دزفولی ها
4-باند شوشتری ها
5-باند پیمانکاران رانتی
6-باند حسنوند(اندیمشک)
باند شماره 2 مسئول بیکاری در شهرهای جنوبی استان وبیکاری گسترده است
باند شماره 6 مسئول بیکاری بومیان در شهرهای شمالی
3-باند شماره 3 مسئول مسئول بیکاری در شهرهای شمالی واهواز وشوشتر وبیکاری بومیان است
4-باند شماره 4 مسئول بیکاری وتصاحب ادارات دولتی در شهر اهواز است
5-باند پیمانکاران که باعث شده مثلا یک شاطر نانوایی سرمایه دار بزرگ بشود یعنی آشنا داشته باشی ودیپلم هم نداشته باشی یک پروژه بزرگ را به تو می دهند تا حق کارگران را بخوری وثروتمند بشی
به نظر م اگر آیت الله رئیسی به مدت یک ماه حاکم استان خوزستان باشند تمام مشکلات حل خواهد شد و مردم صبور ومظلوم طعم عدالت را خواهند کشید