رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: تداوم روند عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا در کاشان بهمن و اسفند سختی‌های سخت‌تر از پارسال را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، آمار بیماران کرونایی امروز ۱۷ دیماه را ۷۱ بیمار در دوشهرستان کاشان و آران و بیدگل ذکر کرد و گفت: ۲۸ درصد این تعداد بیمار بدحال هستند.

او با تاکید بر  اینکه از پنجم دی ماه که آمار بستری زیر کانال صدتایی آمد و تا هفته اخیر هیچ کاهشی نداشته است افزود: آمار مبتلایان به کرونا از روز‌های پنج شنبه ۱۱ دیماه تا امروز چهارشنبه ۱۷ دیماه به ترتیب ۷۵، ۷۳، ۸۱، ۶۶، ۷۶، ۷۲ و ۷۱ بوده است.

 مروجی تصریح کرد: نگاه ریزبینانه بر این وضعیت کاهش یکسری مسائل از جمله کاهش ۱۳ درصدی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش ۲۰ درصدی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، کاهش ۱۸ درصدی استفاده از خدمت گیرندگان در اماکن عمومی و کاهش ۴ درصدی ارائه دهندگان خدمت را در یک ماهه اخیر به همراه داشته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: اگر این روند را ادامه دهیم نتیجه ضرب این کاهش در کاهش به یقین و زبان ریاضی مثبت و افزایش ضریب موج بیماری در بهمن و اسفندماه امسال را حتی سخت‌تر از سال قبل خواهیم داشت.

به گفته او، در بهترین حالت ماسک زدن ۸۴ درصد بوده که اکنون به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

مروجی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا توسط همه شهروندان برای جلوگیری از این بحران را خواستارشد و گفت: اگر چه ما کاهش ۷۶ درصدی در بستری‌ها و کاهش ۶۴ درصدی در مرگ و میر‌ها را از یکماه قبل تاکنون داریم، اما حقیقتا باید تصمیم قاطع به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا بصورت همگانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت:هم اکنون ۴۲ درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت و مبتلا به کرونا است که عدد کمی نیست و نشان دهنده فعالیت ویروس در جامعه است.

به گفته او، طرح شهید سلیمانی که گام چهارم آن غربالگری است در سه تیم حمایتی، نظارتی و تیم مراقبتی در حال اجرا است بطوریکه ۵ هزار نفر رهگیری و ۱۲ هزار و ۳۹۰ خانواده آموزش چهره به چهره داده شدند.

مروجی اظهار داشت: آب و هوا نیز یکی از عناصر ۶گانه ضروری برای سلامت افراد است.

در ادامه این جلسه، اللهیار دولتخواه، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، در شورای اداری کاشان در فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه کاشان دومین شهر پرترافیک و پرجمعیت استان اصفهان است گفت: نرخ رشد جمعیت و صنعت در این شهرستان با نرخ رشد محیط زیست و امکانات آن سنخیت ندارد.

او، ۸۶ درصد آلودگی کاشان را ناشی از خودرو‌هایی که ۷۲ درصد آن مربوط به خودرو‌های سبک (سواری تک سرنشین) است دانست و گفت:۱۶ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۱۱ درصد مربوط به سایر خودرو‌ها است در حالیکه بیشتر افراد تصور می‌کنند بیشتر آلودگی ناشی از فعالیت صنایع این شهرستان است.

به گفته او، کاشان نیازمند حداقل ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا است و یک دستگاهی نیز که در حال حاضر دارد خراب است و به خاطر شرایط تحریم و پیدانشدن قطعات آن مورد استفاده نیست.

برگزاری نخستین مسابقه بزرگ کتابخوانی «رستگاری در یک و بیست دقیقه»

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، نیز در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین مسابقه بزرگ کتابخوانی «رستگاری در یک و بیست دقیقه» از جلد یک کتاب سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی با عنوان «جلوه‌هایی از شخصیت حاج قاسم» گفت: علاقه‌مندان پس از تهیه این کتاب و فرم مسابقه در شعبه مرکزی موسسه جامعه القرآن کریم کاشان و مراکز وابسته آن در سطح شهر و آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) و پاسخگویی به سوالات رمز مورد نظر را از ۱۳ دیماه تا ۲۱ بهمن ماه به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۵۰۱۳۱۳۱۳ ارسال کنند.

او خرید تلفنی کتاب در سطح کاشان با شماره‌های ۵۵۴۵۴۳۴۳ و ۵۵۴۵۱۷۴۶ را یادآورشد و گفت: تاریخ قرعه کشی ۲۲ بهمن همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گفته او، ۶۳ جایزه به برندگان به عدد سن مبارک سردار دل‌ها همراه با اعزام ۶۳ نفر از برندگان به کرمان جهت زیارت آرامگاه شهید سلیمانی برای این مسابقه درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، چاپ کتاب سردار سلیمانی در چهار جلد با عناوین جلوه‌هایی از شخصیت حاج قاسم، پژواکی از حماسه و جهاد حاج قاسم، به وقت شهادت و انتقام سخت و در امتداد راه حاج قاسم را یادآورشد و گفت: این کتاب توسط سرهنگ پاسدار محمدعلی نژاد گردآوری و در ۵ هزار نسخه و ۲۳۰ صفحه به چاپ رسیده است.

رفع تصرف از اراضی دولتی به ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان

روح الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب کاشان، نیز با اشاره به تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی و انفال در این شهرستان گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان اراضی دولتی از مردادماه تاکنون رفع تصرف شده است.

او، در مورد تخریب ساخت و ساز‌ها با تغییر کاربری اراضی و باغات گفت: متاسفانه دین این تخریب‌ها به گردن کسی است که در وقت خود پیشگیری نکرده و اجازه ساخت و ساز را داده است.

عزم جدی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرقانونی
رضا مظلومی، مدیر جهاد کشاورزی کاشان با تاکید بر عزم جدی این اداره و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از تعییر کاربری غیرقانونی گفت: چند روز پیش ۵۰۰ هکتاری از اراضی کشاورزی این شهرستان از دست متصرفان خارج شد.

او افزود: قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی کشاورزی کشور با همکاری دادستان، نیروی انتظامی، شهرداری و نمایندگان دیگر دستگاه‌های مرتبط در کاشان با جدیت اجرا می‌شود.
مظلومی، در پایان با اشاره به رتبه اول کاشان از لحاظ مرغ تخم گذار (تولید روزانه ۶ تن تخم مرغ) و مرغ گوشتی گفت: کاشان هم اکنون مجوز تولید ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی را دارد و اخذ مجوز تولید ۲۲۰ میلیون قطعه نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.