رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی ارتقای ابعاد آموزشی و تحقیقاتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : رسالت اصلی دانشگاه ارتقا ابعاد آموزشی و تحقیقاتی است، اما متاسفانه به دلیل بحران‌های متعدد از جمله کووید ۱۹، باید به مشکلات بخش بهداشت و درمان رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : راه پیشرفت کشور توجه به تحقیقات و فناوری است، اما این تحقیقات باید هدفمند و جامعه محور و در راستای رفع مشکلات جامعه باشد.

او گفت : مشکل تحقیقات در کشور این است که محققان تحقیق را به صورت سلیقه‌ای انجام می‌دهند، در حالی که تحقیق باید نظام‌مند باشد و تنها در این صورت است که موجبات پیشرفت را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌سازد.

مرادی افزود : برای اینکه این تحقیقات هدفمند شوند مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده و پژوهشگاه در دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده است. این کار اصولی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز آغاز شده است.

او افزود : مقالات ارائه شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه هم از نظر کیفیت کار و هم از لحاظ تجهیزات و امکاناتی که در دانشگاه وجود دارد نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مرادی ادامه داد : البته برای پیشرفت و موفقیت بیشتر در این زمینه مراکز تحقیقاتی بایستی در یک راستا فعالیت کنند. ارتباط نداشتن اعضای هیات علمی پژوهشی بالینی و علوم پایه از دیگر چالش‌های است که در بحث پژوهش با آن مواجه هستیم.

او افزود : مسئله دیگر این است که پژوهشکده‌ها سنخیتی با یکدیگر ندارند و باید مراکز تحقیقاتی با توجه به ماهیت در کنار یکدیگر قرار گیرند.

مرادی گفت : البته با پیگیری‌های انجام شده موافقت اصولی با راه اندازی پژوهشگاه ان شاالله صورت می‌گیرد و آینده پژوهشکده‌ها با ایجاد این پژوهشگاه، بهتر خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.