نویسنده و کارگردان نمایش «نفس سرد»، زندگی شهید وحید زمانی نیا را روایت می‌کند.

محمد قاسمی نویسنده و کارگردان نمایش «نفس سرد»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این نمایش گفت: زمانی که جشنواره تئاتر سردار آسمانی فراخوان داد، طبق موضوعات و فرم اجرای خواسته شده و دغدغه شخصی خودم،  تصمیم به اجرای نمایش «نفس سرد» گرفتم.

 وی درباره موضوع این نمایش اظهار کرد: موضوع این نمایش برشی از زندگی شهید وحید زمانی نیا محافظ شخصی ۲۷ ساله حاج قاسم سلیمانی است؛ کسی که به همراه سردار دل ها در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد. در این نمایش، اتفاقی که در  خانواده وی پس از شهادتش می افتد را روایت می کنم.

قاسمی در خصوص فرم اجرای نمایش خود بیان کرد : شیوه اجرای نمایش «نفس سرد» رئالیستی است و نمایشنامه ای است که برای اولین بار با تکنیک سکانس - پلان سینما نوشته شده است. در این نمایش، گذشته، حال و آینده  بدون ابزار صحنه اتفاق می افتد؛  مانند فیلمی که از اول تا آخر ضبط می شود و کات ندارد.

برشی از زندگی محافظ حاج قاسم به دور از شعار زدگی
این هنرمند درباره تاثیرگذاری نمایشش روی مخاطب گفت: پس از اجرای نمایش و تماشای اثر،  سوالاتی  در ذهن تماشاگر ایجاد می شود. تاثیرگذاری آن یک کار بی واسطه است و در واقع مخاطب تأثیرش را با دیدن نمایش با خود می برد. هر نمایشی به واسطه تولید و اجرا تاثیر لازم خود را بر مخاطب خواهد گذاشت. نکته ای که مهم است تغییر در شعار و شعارزدگی در نمایش ها به جهت پس نزدن مخاطب است که من در اکثر کارهایم این را رعایت کرده ام.

کارگردان نمایش «نفس سرد» درباره نقاط ضعف و قوت جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: جشنواره تئاتر سردار آسمانی سال های اولیه اش را سپری می‌کند و نقطه ضعف و قوت دارد؛ اما با وجود اینکه این جشنواره دومین سال است که برگزار می شود به نظرم از نقاط مثبت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار