استاندار کرمانشاه در بدو ورود رئیس قوه قضاییه استان کرمانشاه را پر از پتانسیل معرفی کرد و گفت این استان نسبت به سایر استانها از توسعه عقب مانده است

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بازوند استاندار کرمانشاه گفت: با وجود این که رنگین کمانی از اقوا است اما خوشبختانه هیچ چالشی در بین آنها وجود ندارد و به خوبی این مردم در کنار یکدیگر زندگی میکنند .

او در ادامه افزود جنگ از کرمانشاه شروع شد ودر اینجا هم تمام شد، ولی متاسفانه از زیرساخت ها‌ی توسعه‌ای در این استان استفاده نشده است و یک عقب‌ماندگی در مقایسه با سایر استان‌ها وجود دارد

بازوند با اعلام اینکه این استان از بیکاری رنج می برد بیان کرد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان ۲۲ درصد و در سال ۹۶ به بیست و یک دهم درصد رسید که تلاش شد یک سند اشتغال و اقتصاد مقاومتی تشکیل شود. خوشبختانه در طول این مدت رشد نرخ بیکاری کنترل و برنامه‌ای تنظیم شد تا سالیانه ۳ درصد نرخ بیکاری کاهش و بالای ۲۰ هزار شغل خالص ایجاد شود.

در پایان سال ۹۸ نرخ بیکاری به ۱۵ درصد رسید و یک کاهش چشمگیری را شاهد بودیم. هر چند با ایده‌آل هافاصله داریم

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید موانع سر راه سرمایه گذاری برداشته شود تا سرمایه‌گذاری به استان گسیل شود افزود: بحران زلزله از سال ۹۶ تا ۹۹ / ۹ شهرستان و ۱۹۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد، ولی خدا را شکر این زلزله موجب همدلی ملی شد و همه به هم کمک کردند تا از این تهدید فرصت ساخته شود.

او افزود: هم اکنون کار بازسازی خوشبختانه با ۹۸ درصد به اتمام رسیده است استاندار کرمانشاه همچنین به وجود مرز‌های استان اشاره کرد و گفت: موضوع مرز فرصت خوبی برای توسعه استان است.

بازوند گفت: ۶ مرز داریم که سالیانه ۳ میلیارد دلار صادرات دارد؛ که اگر مشکل زیرساخت‌ها حل شود این صادرات به ۴ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند. همچنین روزانه دو هزار کامیون بار به عراق از مرز‌های کرمانشاه صادر می‌شودپ

او ادامه داد: در بحث کرونا نیز چند موج بحران را پشت سر گذاشتیم که در موج اول با وجود کمبود امکانات به خوبی مدیریت شد. در موج سوم هم روزانه تا ۲۴ نفر فوتی داشتیم، اما در حال حاضر روزانه نهایتاً یک یا دو نفر فوتی داریم و در بعضی روز‌ها این آمار به صفر می‌رسد.

او افزود:هم اکنون با زرد بودن وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه بیش از ۳۰۰ تخت آماده داریم و حدود ۸۸۰ تخت هم اشغال است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.