به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز رستگار دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و داود ادیب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفتوگوی مشترک اظهار کردند: در ابتدا باید قبول کنیم که طی سالهای گذشته در شرکت مخابرات ایران توسعه مطلوب انجام نشده است، لذا هم مردم نتوانستند از سرویسهای کمی و کیفی مناسب برخوردار شوند و هم بهرهبردار شبکه نتوانسته است وارد سودآوری شود و استهلاک شبکه را جبران کند.
نمایندگان این دو تشکل تخصصی حوزه مخابرات کشور ادامه دادند: زمانی که منابع مالی اندک باشد، نوسازی شبکه میسر نیست و در نتیجه آن، هم کیفیت سرویس پایین میآید و هم شبکه پاسخگوی نیاز مردم نیست و هم دخل و خرج بنگاه سازگاری ندارد و در نهایت خود بنگاه هم به سمت بی ثباتی میرود و مجموعههای وابسته به بنگاه مانند پیمانکاران، تولیدکنندگان و بهره برداران نیز با مشکل مواجه میشوند.
نمایندگان این دو تشکل تخصصی حوزه مخابرات کشور گفتند: باید با اقدام مدبرانه، کمبود و کاستیهای این بنگاه به حداقل ممکن کاهش یابد و بعد از آن توسعههای درخور شان مردم و مشترکان صورت پذیرد که برای این اقدام، نیاز به منابع از جنس سرمایه در گردش است تا با بهره از این منابع، توسعه و بازسازی صورت پذیرد.
رستگار و ادیب، ادامه دادند: برای تامین این منابع باید هم مردم به عنوان مصرف کنندگان سرویس و خدمات، هم سهامداران بنگاه و هم دولت کمک کنند؛ چراکه مخابرات حوزهای استراتژیک و امنیتی و پیشران توسعه در سایر بخش هاست و رفع مشکل این بنگاه کمک همه ذینفعان را میطلبد.
رستگار و ادیب در پایان پیشنهاد دادند که تشکلهای بخش خصوصی حوزه مخابرات هم آمادگی کامل دارند تا برای تحقق این هدف به وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات یاری رسانند تا با تدوین برنامه چندین ساله و نه کوتاه مدت، مشکل این بنگاه رفع شود.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/