عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار بازنگری قوه قضاییه در واگذاری‌های صورت گرفته به بخش خصوصی در استان شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که امروز (۱۸ دی) با حضور رییس قوه قضاییه در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: خواست مجمع نمایندگان و مردم استان بازنگری در واگذاری‌های صورت گرفته است. واگذاری‌ پالایشگاه و سیلوی کرمانشاه و برخی سیلو‌های دیگر که در آن‌ها بیت المال به غارت رفته، ولی پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی بلاتکلیف مانده است.

او خطاب به رییس قوه قضاییه گفت: همچنین نیازمند دستور شما به مجموعه دستگاه قضایی استان برای تعیین تکلیف پرونده واحد‌های تعطیل شده استان هستیم.

نماینده سنقروکلیایی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید کمک کار مدیران اجرایی باشند، نه اینکه توان مدیران را بگیرند، گفت: گاهی برخی مدیران از عملکرد دستگاه‌های نظارتی گلایه دارند.

اوگفت: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی هم که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همه مسئولین نظام است، نیازمند حمایت جدی دستگاه قضایی هستیم.

این نماینده مجلس به فرسودگی ابنیه و تجهیزات اداری حوزه‌های قضایی استان هم اشاره کرد و گفت: انتظار داریم به منظور نوسازی این ابنیه و تجهیزات، اعتباراتی در اختیار استان قرار گیرد.

او همچنین خواستار در نظر گرفتن یک سهیمه جذب خاص برای استان در حوزه قضات و مجموعه اداری و همچنین حل مشکل جذب همکارانی که در شورا‌های حل اختلاف کار می‌کنند، شد.

حسینی کیا با بیان اینکه حمل غیرمجاز سلاح نیازمند برخورد جدی‌تری است، گفت: انتظار داریم در این خصوص یا لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس آورده شود و یا پیشنهادات قوه قضاییه در اختیار مجلس قرار گیرد تا به صورت طرح ارائه شود.

او همچنین با اشاره به ابلاغیه "ترک فعل مسئولین" گفت: این امر نیازمند پیگیری ویژه است و پیشنهاد می‌کنم در هر استان دفتر ویژه‌ای برای پیگیری این امر در نظر گرفته شود، زیرا عقب ماندگی امروز برخی استان‌ها بواسطه عملکرد برخی مدیران اجرایی بوده و امروز هم کسی پیگیر آن نیست.

او به موضوع زندانیان مهریه هم اشاره کرد و خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زندانیان را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند، درخواست داریم قوه قضاییه به مانند بحث دیه برای مهریه هم سقف در نظر بگیرد و نگذاریم مشکلات مردم بیشتر شود، هر چند در مجلس هم طرحی در خصوص مهریه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.