رئیس مجلس گفت: در سال جاری فقط نه میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده ، ولی مردم نه تنها شاهد ارزان شدن نبودند که گرانی‌های لجام گسیخته را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسۀ نهایی پیگیری نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزی که فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شد، شجاعت و ولایتمداری مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری در تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام را شاهد بودم، اظهار داشت: خدمت کردن مردم باصفا، شجاع، ولایتمدار، مهمان‌نواز، اهل قناعت و محب اهل بیت علیهم السلام در استان چهارمحال و بختیاری افتخاری برای ماست.

او با بیان اینکه از اینکه به دلیل شرایط کرونایی برنامه‌ای برای تجمع و ارتباط نزدیک‌تر با مردم نداشتیم عذرخواهیم، ولی از عزیزانی که خود به رسم مهمان‌نوازی تشریف می‌آوردند تشکر می‌کنم، افزود: وظیفۀ ما در نظارت میدانی، متوازن کردن پیشرفت، رفع تبعیض و اولویت دادم به مشکلات مناطق محروم است.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر شیعۀ امیرالمومنین هستیم نمی‌توانیم در اتاق خود بنشینیم و دستور دهیم و حرف کسی که زمان دفاع مقدس تفنگ برنو و نان خود را برداشت و بدون شرط و شروط جهاد کرد را نشنویم، تصریح کرد: باید در میدان حرف مردم را بشنویم، حرف مدیران را بشنویم و بر روند اجرای قوانین از نزدیک نظارت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می‌فرمایند تو مسئول رعایت سهم مساوی محرومان با سایر افراد هستی و سهم کسانی را در نظر بگیر که به چشم نمی‌آیند و سخت‌تر به تو دسترسی دارند، ادامه داد: بین دو وظیفۀ مجلس در دو حوزۀ نظارت و قانونگذاری، اولویت را با نظارت می‌دانیم.

او با بیان اینکه ریل سیاستگذاری مجلس پیگیری مشکلات معیشتی محرومان و پیگیری مشکلات مناطق محروم است، اضافه کرد: حضور در میدان خود مدیران و مسئولان را هم از خواب غفلت از وضعیت معیشتی مردم بیدار می‌کند، می‌خواهیم سنگ از سر راه مدیران اجرایی برداریم، هذف نظارت میدانی مچ‌گیری و سنگ‌اندازی نیست. هر مدیری را که قوی و امین است، به نحوی حمایت می‌کنیم که شجاعت در تصمیم‌گیری هم پیدا کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه دیوانسالاری در نظام اداره کشور ما را آسیب‌پذیر کرده است، اضافه کرد: سوءمدیریت‌ها ما را آسیب‌پذیر کرده است و در حال تبدیل کردن فرصت‌ها به تهدید است.

قالیباف در جلسۀ نهایی پیگیری نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک پروژه در استان چهارمحال و بختیاری، ده سال است که پیشرفت اجرایی نداشته است و همین باعث بی‌اعتمادی مردم به مسئولین شده است، ادامه داد: کسری بودجه یعنی پول درآوردن با دست کردن داخل جیب مردم. اگر کسری بودجه داریم با شجاعت اعلام کنیم نه آنکه درآمد‌های غیرواقعی تعریف کنیم که همان‌ها آسیب‌های دیگری به اقتصاد وارد کند.

او با بیان اینکه در مصارف حوزۀ ارزی دقت لازم وجود نداشته است، گفت: در همین سال ۹۹ فقط ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده است، ولی مردم نه تنها شاهد ارزان شدن نبودند که گرانی‌های لجام گسیخته را تجربه کردند؛ پول مردم را خرج کردند و کالای گران هم دست آن‌ها دادند.

تخصیص ارز باید به نفع مردم می‌شد

رئیس مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، اصلاح ساختار بودجه را در سال ۹۷ به دولت تکلیف کردند، ولی تا کنون اتفاقی نیفتاده است، گفت: باید درآمد‌ها را واقعی کنیم و نگذاریم دارایی‌های مردم نصف شود، اگر دغدغۀ معیشت دارید مانع از خالی شدن جیب آن‌ها شوید.

قالیباف با طرح این سئوال که چه کسانی از رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی سود می‌برند؟ دلال‌ها، ادامه داد: تخصیص ارز باید به نفع مردم می‌شد نه آنکه جیب دلال‌ها را پر کند.

او با بیان اینکه انضباط را به بودجه‌ریزی کشور بازخواهیم گرداند، گفت: نخواهیم گذاشت سیاست‌های غلط، جیب مردم را خالی کند و سفرۀ آن‌ها را کوچک‌تر سازد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار