ژائیر بولسونارو نسبت به احتمال شورشی مشابه آمریکا در برزیل هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل، امروز (پنجشنبه) در واکنش به اغتشاشات اخیر در آمریکا هشدار داد، امکان دارد شورشی مشابه آن در برزیل نیز روی دهد.

بولسونارو در بیانیه خود دلیل اغتشاشات روز گذشته در کنگره آمریکا را «عدم اعتماد به شمارش آرا» دانست و نسبت به شورشی مشابه در کشورش هشدار داد.

او نظر خود درباره تقلب در انتخابات ۳ نوامبر (آبان) را تکرار کرد و گفت «دستگاه‌های شمارش آرا در برزل نیز قابلیت دستکاری دارند.»

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار