اولین مخزن اکسیژن کرایوژنیک استان کرمانشاه در شبکه مصرف بیمارستان فارابی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پیام محمدی رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی گفت : اولین مخزن اکسیژن کرایوژنیک استان با ظرفیت بیست هزار لیتر و با خلوص نزدیک به صددرصد در مدار مصرف قرار گرفت.

او گفت : اکسیژن تراپی از اصلی‌ترین درمان‌های بیماری کووید ۱۹ است و هر اندازه میزان خلوص و فشار این عنصر حیاتی بالاتر باشد، به همان اندازه درمان موثرتری برای مبتلایان به این ویروس اتفاق می‌افتد.

محمدی افزود : با پیگیر‌ی های تیم مدیریتی دانشگاه و تلاش کم نظیر پرسنل مرکز آموزشی درمانی فارابی، اولین دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک استان با ظرفیت بیست هزار لیتر معادل نزدیک به سه هزار کپسول چهل لیتری، ولی با خلوص نزدیک به صدرصد، علیرغم پیچیدگی‌های فنی و زیرساختی زیاد، در کمترین زمان ممکن نصب و در مدار قرار گرفت تا شاهد درمان بهتر و موثرتر بیماران نیازمند باشیم.

او افزود : علیرغم مشکلات فنی و عملیاتی تامین اکسیژن، خوشبختانه با ایثار و پشتکار کلیه عوامل بیمارستان فارابی بعنوان یکی از اصلی‌ترین مرکز خدمات رسانی این پاندمی و حمایت‌های مسئولین ارشد دانشگاه، خوشبختانه شاهد کمترین میزان آسیب از ناحیه تامین اکسیژن در مرکز فارابی بودیم که این عملکرد در نوع خود کم نظیر ارزیابی می شود.

محمدی گفت : هم اکنون چهار دستگاه اکسیژن ساز و یک مخزن کرایوژنیک در مرکز مشغول کار است و امیدواریم با کنترل بیماری که منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از طرف مردم استان است، به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در استان و کشور باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.