مسئول اجرای طرح غربالگری اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:اجرای طرح غربالگری اوتیسم به صورت آزمایشی در ۲ شهرستان همدان و نهاوند از اول دی ماه آغاز شده است.

شهلا نوری ,مدیر سلامت جمعیت و خانواده و مسئول اجرای غربالگری اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,اظهار کرد:والدین برای مراقبت کودک به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و پس از ارزیابی مراقبان سلامت، در صورت تاخیر تکامل، روانشناس و کارشناسان کودک با استفاده از ابزار غربالگر تست ام.چت ارزیابی اوتیسم را  انجام می‌هند.

او در ادامه افزود:طرح غربالگری اوتیسم با هدف شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اوتیسم انجام می‌شود تا با مداخله زودهنگام بتوان از بیماری اوتیسم پیشگیری کرد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده و مسئول اجرای طرح غربالگری اوتیسم دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در این طرح کودکان زیر ۵ سال از نظر ارتباط، حرکات با انگشت و راه رفتن (سینه خیز رفتن) ارزیابی می شوند و طبق پرسشنامه تکامل که از مادر پرسیده می شود پزشک کودک را معاینه می کند و درصورت بیماری اوتیسم به گفتار درمانی ارجاع داده می شود.

او ادامه داد:پیش بینی می شود تا آخر دی ماه ۲۱۵ نوزاد از شهرستان نهاوند و ۷۲۲ نوزاد از همدان در این طرح  غربالگری شوند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار