در این مطلب قصد داریم به صورت کامل مراحل ثبت شرکت در کرج، مدارک و قوانین ثبت شرکت در کرج را برای شما بیان نماییم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با توجه به نزدیکی شهر کرج به کلان شهر تهران، سیل عظیمی از این جمعیت ممکن است برای رفع نیاز های خود مجبور باشند به آلودگی و ازدحام جمعیت پایتخت بیافزایند. این در حالی است که شهر کرج پتانسیل های فراوانی از نظر اقلیمی و صنعتی دارا است .

ثبت شرکت در کرج چه قوانینی دارد؟

ثبت شرکت دارای چندین گام می باشد و نیازمند برنامه و هدف است.

پس از دستیابی به تصویر ذهنی نسبت به فعالیتی که می خواهید انجام دهید، باید افرادی را در کنار خود داشته باشید که با شما همگام و همسو باشند و شما را در رساندن به هدفتان یاری نمایند.

این افراد باید صادق و متعهد و  دارای روحیه همکاری باشند تا بتواند شرکا مناسبی برای شما باشند.

تعداد شرکا

باید بدانید که تعداد شرکا حائز اهمیت می باشد و اگر خواستار ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید، به حداقل ۲ نفر شریک و در صورتی که می خواهید شرکت سهامی خاص ثبت کنید حداقل به ۳ شریک نیازمند می باشید.

برای آگاهی کامل نسبت به قوانین ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج مراجعه کنید.

در صورتی که تعداد شرکای شرکت بیشتر از ۱۵۰ نفر باشد، باید فرم مخصوصی را از اداره ثبت شرکت ها تهییه کرده، آن را کامل کرده و به همراه سایر مدارک در سامانه ثبت شرکت ها بارگزاری نمایید.

 موضوع و نام شرکت

پس از اینکه در مورد موضوع شرکت به توافق رسیدید، تحقیق کنید که آیا موضوع مورد نظر شما نیاز به اخذ مجوز دارد یا خیر. و در صورت مثب بودن پاسخ، حتما برای اخذ مجوز از ارگان مربوطه اقدام نمایید.

برای حصول اطمینان در این رابطه می توانید از کارشناسان تکسفیری مشاوره بگیرید و یا به مقاله فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند مراجعه نمایید.

شما می توانید حداکثر ۵ نام، برای شرکتی که قصد ثبت نمودن آن را دارید پیشنهاد کنید، نام های پیشنهادی شما باید ۳ سیلابی و یا حتی بیشتر باشد. نام ها را به ترتیب اولویت در سامانه وارد نمایید.

مدت شرکت

برای مشخص کردن مدت شرکت، باید به دو گزینه محدود یا نامحدود فکر کنید.

 سرمایه شرکت

باید بدانید که کمترین میزان سرمایه برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال می باشد، که باید میزان دقیق سرمایه در فرم مربوطه درج شود.

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص نیز توجه داشته باشید که تعداد سهام و ارزش اسمی هر سهم را به طور دقیق مشخص نمایید. در مراحل بعدی نیز باید میزان سهام هریک از شرکا مشخص گردد.

اساسنامه شرکت

پس از وارد کردن اطلاعات هویتی شرکا و باقی نکات ذکر شده، باید اسناد مهم شرکت مانند اساسنامه، شرکتنامه و… را بارگزاری نمایید.

چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

درنهایت زمانی که تمامی اوراق و اطلاعات شما توسط اداره ثبت تایید شود و شماره ثبتی به شرکت شما تعلق می گیرد.

از این پس شما می توانید فعالیت خود را آغاز نمایید. منتها پیش از آن، باید آگهی به ثبت رسیدن شرکت خود را در یک روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

دقت داشته باشید که برای کلیه اقداماتی که ازین پس در شرکت شما انجام می گیرد، در اختیار داشتن این آگهی چاپ شده الزامی می باشد.

مراحل و مدارک ثبت شرکت در کرج

مراحل ثبت شرکت در کرج

در اینجا ما به بیان مراحل ثبت شرکت در کرج از ابتدا تا انتها می پردازیم:

  • وارد نمودن پنج اسم انتخابی برای نام شرکت به ترتیب اولولیت. ( نام های انتخاب شده می بایست بیگانه نبوده ، فاقد سابقه ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشند).
  •  وارد نمودن موضوع شرکت بر اساس نوع فعالیت و مدت آن. ابتدا انتخاب نوع فعالیت بالاترو سپس مدت فعالیت بر اساس اینکه محدود یا نامحدود باشد و در صورت محدود بودن تعیین حداکثر مدت فعالیت به ماه.
  • وارد کردن آدرس مرکز اصلی شرکت با کد پستی و یک تلفن ثابت.
  • مشخص نمودن سرمایه شرکت. انتخاب گزینه سرمایه نقدی شرکت در مسولیت محدود( حداقل صد هزار تومان) و مشخص کردن تعداد و ارزش سهم برای شرکت سهامی خاص.
  • مشخص نمودن اطلاعات مربوط به سهام و میزان سرمایه هر کدام از شرکا و تعدادسهم یا نقدی و غیر نقدی بودن سرمایه.
  • انتخاب گزینه وجود یا عدم وجود مجوز برای فعالیتهایی که نیاز به مجوز از سازمان یا ارگانهای خاص دارند و وارد کردن شماره مجوزو تاریخ مجوز در صورت نیاز به وجود آن.
  • وارد نمودن مشخصات اعضای شرکت. مشخصات اشخاص حقیقی چون نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و... شناسه ملی برای اشخاص حقوقی. کد پستی جهت افراد حقیقی و حقوقی و شماره ثبت جهت افراد حقوقی.
  • وارد کردن سمت اعضای شرکت. معلوم نمودن سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره. پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و ... مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کلید ثبت سمت شخص.
  • پر کردن اطلاعات مربوط به نمایندگان قانونی. نماینده مورد نظر، نوع نمایندگی، مستند نمایندگی، شماره و تاریخ مستند نمایندگی. و تاریخ شروع و پایان نمایندگی در صورت وجود نماینده.
  •  ثبت اطلاعات مربوط به تأسیس شعبه چنانچه شعبه ای وجود داشته باشد. ابتدا وارد کردن کد پستی شعبه، شماره تماس واحد ثبتی شعبه، نشانی شعبه و در نهایت ثبت شعبه.
  • تکمیل اطلاعات سال مالی شرکت و اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت.
  • تایپ اطلاعات متن اظهارنامه، اساسنامه و شرکتنامه.
  • انتخاب گزینه تأیید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و دریافت رسید پذیرش اینترنتی.
  • امضای مدارک تأییدشده و پرینت شده از طریق سامانه توسط اعضای شرکت.
  • بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن احتیاج خواهد بود.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه ، چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید، در مرحله بعد می بایست مدارک مورد نیاز را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه پذیرش ارسال فرمایید.

در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی ، کارشناس اداره ثبت شرکت ها در کرج اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.لازم به ذکر است چنانچه کارشناس اداره ، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مراجع خاصی بداند از مرجع مزبور ، استعلام می کند.سپس امضای دال بر " ثبت با سند برابر است " از شرکا یا وکیل رسمی شرکت اخذ می گردد.سپس دو نسخه آگهی به امضای رییس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت ، ضبط و نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند " سند ثبت شرکت " است.

مراتب پس از انجام تشریفات ثبت در روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد.

مراحل و مدارک ثبت شرکت در کرج

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کرج

پس از انتخاب نوع شرکت و تعیین شرکای شرکت، لازم است مدارکی را برای تاسیس شرکت تهیه کنید و آن‌ها را در پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری بارگذاری کنید. اصل مدارک را در مرحله بعد به این اداره ارسال نمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج و استان البرز عبارتند از:

  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
  • دو نسخه شرکت‌نامه کامل
  • دو نسخه اساسنامه کامل شرکت
  • در صورت نیاز به مجوز، مجوزهای فعالیت از مراجع ذی‌ربط
  • تصاویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا، مدیران و هیئت نظارت
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • وکالتنامه معتبر وکیل رسیدگی‌کننده به پرونده
  • ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان شرکت

در انتها لازم به ذکر است، پس از تشکیل شرکت می بایست نسبت به تعیین حوزه مخالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید. جهت دریافت خدمات ثبت شرکت در کرج میتوانید با موسسه اقتصاد قرن در ارتباط باشید. جهت ارتباط با این مرکز می توانید به وب سایت موسسه اقتصاد قرن به آدرس ithce.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، ثبت شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار