مشاور ارشد وزیر نفت از سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری وزارت نفت در کرمانشاه خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری شامل احداث یک مگاپتروشیمی و یک پالایشگاه گازی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهروز نعمتی مشاور ارشد وزیر نفت با اشاره به پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که از سوی مدیران ارشد استان برای سرمایه‌گذاری وزات نفت در کرمانشاه انجام شده، گفت: بر اساس این پیگیری‌ها مقرر شد وزارت نفت کار‌های بزرگی را در کرمانشاه آغاز کند.

او با بیان اینکه با آغاز این طرح‌ها نطفه توسعه استان در صنعت نفت شکل خواهد گرفت، گفت: این طرح‌ها بر مبنای اقتصاد مقاومتی و توسعه متوازن درون‌زا در نظر گرفته شده است.

مشاور ارشد وزیر نفت افزود: این طرح‌ها شامل یک پالایشگاه گازی و یک مجموعه پتروشیمی یا مگاپتروشیمی عظیم در استان است که فعلا مشخص نیست در چه نقطه‌ای احداث خواهد شد تا کار‌های مطالعاتی آن به نتیجه برسد.

نعمتی افزود: این طرح‌ها بر اساس ذخایر خوبی که کرمانشاه خصوصا در حوزه گازی دارد، در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه مطالعات اولیه و کار‌های مطالعاتی این طرح‌ها هم اکنون با حضور تیم‌های تخصصی در داخل استان در حال انجام است، ادامه داد: ما نیز به دنبال روانکاری و سرعت در پیشرفت این طرح‌ها هستیم.

مشاور ارشد وزیر نفت ادامه داد: از هم اکنون مباحث جانبی این طرح‌ها مانند آموزش نیرو‌ها برای زمان احداث پروژه و بهره‌برداری از آن در نظر گرفته شده که باید با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان آغاز شود، البته وزارت نفت در زمینه مسائل مالی این آموزش‌ها نیز کمک خواهد کرد.

نعمتی بر لزوم استفاده حداکثری از نیرو‌های بومی استان در اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها با توجه به نرخ بیکاری بالایی که کرمانشاه دارد، تاکید کرد.

او افزود: باید از ظرفیت واحد‌های صنعتی که کرمانشاه دارد برای کار‌های صنعتی و آهنگری مرتبط با این طرح‌ها استفاده کنیم و از هم اکنون آمادگی لازم در این زمینه فراهم شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.