احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «شاید پیش از اذان صبح»، خاطرات خود و دوستان حاج قاسم را در این کتاب جمع آوری کرده است.

 

احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «شاید پیش از اذان صبح»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل نوشتن این اثر گفت: نوشته‌های این کتاب از نهاد دل دلتنگم بلند شده است. پیش از شهادت حاج قاسم، هر از گاهی مطالبی می‌نوشتم که گاهی در نشریات یا فضای مجازی چاپ می‌شد.

وی در خصوص روند نگارش این اثر اظهار کرد: دل‌نوشته هایم را جمع آوری کردم و در نهایت مجموعه‌ای شامل خاطراتم با سردار سلیمانی و برخی دیگر از خاطرات دوستان در قالب دل نوشته‌هایی که مخاطبشان سردار سلیمانی بود، نوشته شد.

یوسف زاده درباره انگیزه خود از نوشتن کتاب «شاید پیش از اذان صبح» بیان کرد: قوی‌ترین انگیزه من برای نوشتن این کتاب ادای دین به حاج قاسم بود. پس از چاپ کتاب «آن بیست و سه نفر» سردار دل‌ها برای این کتاب مطلبی نوشت و مرا با عنوان احمد عزیزم مخاطب نامه قرار داد.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» درباره رابطه خود با سردار دل‌ها گفت: اولین دیدار من و سردار سلیمانی به سال ۶۱ بر می‌گردد. آن زمان من بسیجی شانزده ساله‌ای بودم که قاسم سلیمانی فرمانده گردانم بود. دوست داشتم عازم جبهه شوم، اما ایشان اجازه حضور در جبهه را به من نمی‌داد و به من می‌گفت «ممکن است اسیر شوی، شکنجه ات کنند و در شکنجه‌ها مجبورت کنند که بگویی نوجوانان ۱۶ ساله را به زور به جبهه می‌فرستیم.» از قضا همین اتفاق افتاد و مرا اسیر و شکنجه کردند، اما هرگز نگفتم ما را به زور عازم جبهه کردند.

وی افزود: سردار سلیمانی همچنین در پشت صحنه فیلم «آن بیست و سه نفر» حضور پیدا کرد و با بازیگران و سایر عوامل آن گفتگو کرد؛ اما هنگام اکران این فیلم به شهادت رسیده بود.

نویسنده کتاب «شاید پیش از اذان صبح» درباره استقبال مخاطبان از این اثر بیان کرد: این کتاب شامل خاطراتی نو و خواندنی است و خواننده به دلیل تازگی مطالب آن مانند کتاب پیشینم یعنی «آن بیست و سه نفر» با آن ارتباط برقرار می‌کند. به علت اینکه هرچه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند، این کتاب مخاطب خود را خواهد یافت. این کتاب شخصیت محوری ندارد و فقط از سر دلتنگی با حاج قاسم واگویه‌ای کردیم.

وی در پایان درباره دلیل نامگذاری کتاب خود گفت: «پیش از اذان صبح»، اشاره به دفن حاج قاسم قبل از اذان صبح در مزار شهدای کرمان دارد.

گفتنی است انتشارات سوره مهر کتاب «پیش از اذان صبح»، در ۱۷۰ صفحه و با قیمت ۳۲ هزار تومان و تیراژ ۲۵۰۰ نسخه راهی بازار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.