مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : هم‌اکنون در این ماه (دی‌ماه) ۷ هزار و ۷۴۶ نفر در استان مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر کرونا بر اقتصاد دنیا،گفت : به تبع کشور و استان هم از این تاثیر بی‌نصیب نبوده و کسب و کار‌ها متاثر از این موضوع قرار گرفته است.

او گفت : در این راستا در وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی از همان ابتدا سامانه کارا را برای افرادی که بیکار شده‌اند معرفی کرد که حدود ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر از استان از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه در این سامانه ثبت‌نام کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: این تعداد در مدت زمان کوتاهی پالایش شدند، عده‌ای از این تعداد به دلیلی اینکه سه درصد مربوط به صندوق بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت نشده بود و یا اینکه کد کارگاهی تامین اجتماعی نداشتند، مشمول قانون بیمه بیکاری نشدند.

او با بیان اینکه در نهایت بعد از پالایش ۸ هزار و ۶۰۶ نفر از این تعداد مشمول بیمه بیکاری شدند، افزود: هم‌اکنون در این ماه (دی ماه) ۷ هزار و ۷۴۶ نفر در استان مستمری بیمه بیکاری می‌گیرند.

عزیزی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کسانی که درآمد مستمر نداشتند، گفت: اختصاص وام یک‌میلیونی و پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به اعضای هر عضو خانواده در چهار ماه آخر سال، در دستور کار وزارت کار قرار گرفت.

او ادامه داد: ۱۴ رسته برای واحد‌های کسب و کار آسیب دیده از کرونا تعریف شد که برای آن‌ها در استان ۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان منابع گذاشته شده که تاکنون ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن به متقاضیان پرداخت شده و حدود ۲۶۳ میلیارد تومان دیگر از آن هم در بانک‌ها در گردش بانکی است.

عزیزی گفت: علاوه بر این مبلغ وزارت کار تصمیم گرفته برای سه حوزه گردشگری و صنایع دستی (۲ هزار میلیارد تومان)، ورزش (۸۰۰ میلیارد تومان) و فرهنگ و هنر (یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان) اعتباراتی جداگانه در نظر بگیرد که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در حوزه کارا از آن بهره‌مند شوند.

او اشاره هم به مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان داشت و گفت: اگر کارفرمایی نفر جدیدی را استخدام کند ما تا دو سال ۲۳ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنیم و براساس یارانه دستمزد ۳۰ درصد حقوق را بر مبنای قانون کار مستقیم به کارفرما می‌دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.