رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: مجموعه شیخ حیدر کدکنی با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری کدکن ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی محمدی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: عملیات ساماندهی مجموعه تاریخی شیخ حیدرکدکنی شامل جمع آوری آلاچیق‌ها و الحاقات نامتناسب محوطه، آواربرداری نخاله‌های اطراف بنا، آجرفرش و محوطه سازی سنتی انجام می شود.

او افزود: مجموعه معماری شیخ حیدر کدکنی که شامل مسجد، ایوان و مزار است، بعنوان یکی از مجموعه‌های معماری شاخص خراسان رضوی، مربوط به دوران سلجوقی، ایلخانی و تیموری بوده که مهمترین ویژگی معماری این بنا وجود تزئینات آجرکاری، نقاشی روی گچ و کاشی کاری است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: بخشی از مسجد این بنا با مشارکت واحد موزه‌های این اداره کل در حال تبدیل به موزه تاریخ کدکن است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمدی در خصوص ظرفیت‌های جذب گردشگر در بخش کدکن بیان کرد: وجود سه حمام تاریخی در کدکن قابلیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد، ظرفیتی که می تواند در جذب گردشگر در این منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.