برداشت ۵ هزار تن پنبه در شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از پایان برداشت پنبه در ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان با تولید ۵ هزار تن پنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نظمی مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین گفت:با جایگزین کردن ارقام جدید و زودرس پنبه عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یافته و همچنین استفاده از دو محصول بهاره و پاییزه یعنی پنبه و غلات پاییزه میسر شده است در حقیقت استفاده بهینه از بعد زمان در الگوی کشت و تناوب زراعی برای کشاورز مهیا گردیده است که با ترویج ارقام پربازده پنبه میانگین عملکرد در شهرستان از ۳.۵ تن  به ۵ تن  ارتقا یافته است.

او با بیان اینکه در مزارع شاخص عملکرد به بیش از ۷ تن رسیده است گفت: میزان وش خریداری شده توسط کارخانجات پنبه پاک کنی فعال در شهرستان از تولیدکنندگان پنبه ۵ هزار تن و مازاد بر تولید شهرستان دو هزار و ۳۰۰ تن که مجموعاً هفت هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد.

نظمی  گفت: قیمت خرید وش پنبه امسال از ۹۰۰۰ تومان تا  ۱۲۰۰۰  تومان در نوسان بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین ابراز امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل موجود و عملکرد مزارع شاخص و با استفاده بهینه از همه عوامل دخیل در تولید در آینده نزدیک شاهد گسترش سطح زیرکشت و افزایش درآمد کشاورزان باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.