فرمانداران در شهر‌های فاقد کتابخانه از ظرفیت ساختمان‌های مازاد استفاده کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: فرمانداران در شهر‌های فاقد کتابخانه باید تا تامین اعتبار لازم نسبت به استفاده از ظرفیت مساجد و ساختمان‌های مازاد و مناسب اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با تاکید بر اینکه نبود کتابخانه در شهر‌ها نمی‌تواند دلیلی بر عدم واریز سهم نیم درصدی شهرداری‌ها باشد افزود: شهرداری طبق قانون باید سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را واریز کنند تا برای احداث و تجهیز کتابخانه‌ها ذخیره شود.

او تصریح کرد: عمده مشکلات در بحث تامین امکانات و ابنیه برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از طریق همکاری و هماهنگی‌های بین بخشی قابل حل است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه در پاسخ به گزارش ارائه شده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در خصوص مراکز مهر خانواده، ضمن دستور پرداخت بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی و تجهیز این مراکز، بر تقویت بهره گیری از ظرفیت‌های بین بخشی تاکید کرد.

شهریاری همچنین با اشاره به ضرورت ساماندهی کارتن خواب‌ها و متکدیان در فضای گرمخانه‌ها تصریح کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل گرمخانه در ارومیه باید تامین شود تا هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.