جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین زهرا در وضعیت آبی کرونایی هستند که به معنای کم خطر تعریف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: زمانی که تعداد بیماران بستری کرونایی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و در واقع روزانه به تعداد ۲ نفر در یک صد هزار نفر جمعیت و کمتر برسد شهرستان در وضعیت آبی کرونایی تعریف می‌شود.

حبیبی افزود: در وضعیت آبی، تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت داشته باشند، ولی مستلزم مراعات دستورالعمل‌هاست که هم اکنون در مرحله تدوین و ابلاغ قرار دارد و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود و فعالیت‌ها طبق آن می‌تواند شروع شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: در وضعیت آبی و زرد محدودیت تردد در روز وجود ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۹شب تا چهار صبح همچنان برقرار است.

حبیبی با اشاره به وضعیت کرونایی استان، گفت: هم اکنون حدود ۱۸۰  بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که به نسبت آذرماه حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌های استان نیز حدود ۷۰درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه سازوکار فرایند توزیع و تزریق واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است، افزود: به محض وصول واکسن کرونا در سریعترین زمان ممکن موضوع تزریق واکسن با اولویت افراد پرخطر، سالمند و کادر درمانی آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا قبل از پایان سال مرحله اول واکسیناسیون کرونایی انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار