بسته حوادث ۲۱ دی‌ماه سال ۹۹؛

سرقت ۳ میلیارد طلا با نقشه خواهر زاده/دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی

مهم‌ترین حوادث ۲۱ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در خرم بید

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرم بید خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست وبازرسی شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، ۱۵۸ هزار و ۲۵۰ عدد انواع لامپ‌های ال‌ای دی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز افراد فرصت طلب و سودجو، در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی پیامد‌های منفی غیبت و بخشش اضافه خدمت مشمولان وظیفه عمومی را تشریح کرد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: مشمولانی که خود را در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی برای اعزام به خدمت و یا رسیدگی به وضعیت معافیت معرفی نکنند، مرتکب غیبت می‌شوند.

او برخی از پیامد‌های و تبعات منفی غیبت مشمولان را محرومیت از ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف، ممنوعیت هرگونه استخدام، ۳ تا ۶ ماه اضافه خدمت نسبت به مدت زمان خدمت اصلی، محرومیت از اجازه خروج از کشور و محرومیت از دریافت هرگونه وام و ... عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار داشت: افرادی که برگ معافیت موقت (پزشکی، کفالت ومواردخاص) دریافت کرده و پس از انقضای مدت اعتبار آن، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند مرتکب غیبت شده، همچنین دانش آموزانی که بعد از ورود به سن مشمولیت، فارغ التحصیل، اخراج یا ترک تحصیل نموده و تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل خود را معرفی نکنند نیز مرتکب غیبت می‌شوند.

او، مدت مجاز تحصیلی در مقاطع کاردانی را ۵/۲ سال، کارشناسی ناپیوسته ۳ سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال وکارشناسی پیوسته را ۵ سال عنوان کرد.

سرهنگ نیکبخت در پایان گفت: برابر ابلاغیه صادره از سازمان وظیفه عمومی ناجا مستند به ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، سامانه جذب مشمولان غایب بالای یک سال در نیروی انتظامی فعال شده است که مشمولان غایب بالای یک سال می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت درخواست اعزام به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و پس از اخذ برگه اعزام به خدمت برای اختصاص به استان محل سکونت خود و همچنین بخشش اضافه خدمت سنواتی به معاونت وظیفه عمومی استان و یا شهرستان‌ها مراجعه کنند.

سرقت ۳ میلیارد طلا با نقشه خواهر زاده

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۲ سارق که اقدام به سرقت طلاجات به ارزش ۳ میلیارد ریال کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت طلاجات از یک خانم در یک منزل مسکونی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در بازجویی اولیه اعلام کرد با خواهر زاده اش در منزل بوده که سارقان به صورت غافلگیرانه وارد منزل شده و علاوه بر سرقت طلاجات، خواهر زاده ام را نیز مورد ضرب و جرح قرار داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه با توجه به نحوه ورود سارقان و اقدام به ضرب و جرح خواهر زاده شاکی احتمال تبانی با سارقان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی خواهر زاده شاکی احضار و در بارجویی‌های تکمیلی اعلام کرد با همدستی و تبانی دو نفر دیگر نقشه سرقت را طراحی و اقدام کرده اند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به کشف طلاجات مسروقه به ارزش ۳ میلیارد ریال و تحویل آن به مالباخته، گفت: هر دو متهم با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شده و تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارقان تجهیزات مخابراتی

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق تجهیزات مخابراتی با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق تجهیزات مخابراتی شدند که در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی ترانس برق و لوازم مخابراتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروز آباد با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان ۲۰ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی کشف شد، به شهروندان توصیه کرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن و در صورت امکان از نگهبان استفاده کنند.

توقیف ۲ نیسان با یک میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهارداشت: ماموران یگان امداد شهرستان کازرون هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه نیسان مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

او اظهار کرد: در بازرسی از این خودروها، یک هزار و ۸۷۸ عدد انواع نوشیدنی و ۴ دستگاه ماشین لباسشویی قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف و در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه "آسپاس" این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد زیادی انواع لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، افزود: ارزش این اموال قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری شخصی که با باز کردن صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: فردی با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد مطالبی کذب بر علیه وی و خانواده‌اش در فضای مجازی منتشر شده است.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و با تحقیقات تخصصی و بررسی فنی صورت گرفته مشخص شد شخصی در فضای مجازی اقدام به جعل صفحه اینستاگرام شاکی و از آن طریق اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه وی کرده است.

سرهنگ زینلی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تشخیص و بهره‌گیری از روش‌های خاص پلیسی متهم مورد نظر شناسایی و دستگیر و به جرم ارتکابی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهم به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه دیگران می‌کنند باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

کشف یک دستگاه فلزیاب در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف یک دستگاه فلز یاب و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ حمید رضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین از خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه فلزیاب توسط یک نفر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه در بازرسی از منزل این فرد، یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز با تجهیزات کامل کشف و متهم دستگیر شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار