رئیس اتاق اصناف مهاباد گفت: فروش کالا‌ها و اجناس بدون برچسب قیمت ممنوع است و برابر با رفتار گران فروشی محسوب می‌شود.

هاشم لاجانی رئیس اتاق اصناف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال ۱۲۳ پرونده برای فروشندگانی که کالا‌های بدون برچسب داشته اند، در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

لاجانی همچنین از توزیع رایگان ۶۰ هزار عدد برچسب درج قیمت بین بازاریان و اصناف این شهرستان خبر داد و افزود: بازرسان اتاق اصناف این شهرستان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در نقاط مختلف شهر این برچسب‌های درج قیمت مختص هر صنف را در بین بازاریان توزیع کرده‌اند.

او ادامه داد: نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور یکی از مهمترین وظایف اتحادیه‌هاست که صنوف باید نسبت به اجرایی‌کردن آن اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتاق اصناف مهاباد تصریح کرد: براساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی و ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف به نصب برچسب قیمت کالا یا خدمات هستند.

لاجانی اضافه کرد: اگر مردم از خرید کالا‌های فاقد برچسب قیمت از واحد‌های صنفی خودداری کنند، واحد‌های متخلف مجاب به قیمت گذاری خواهند شد.

او گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف همه‌روزه بر نحوه اجرای این قانون نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات اعمال قانون خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف مهاباد همچنین از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه تخلف، گران‌فروشی و احتکار با شماره ۱۲۴ یا شماره ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.