سفارت آمریکا در بغداد در اظهاراتی اغواکننده خواستار حافظت از جان معترضان در عراق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، سفارت آمریکا در بغداد به اعتراضات روز گذشته (یک‌شنبه) الناصریه عراق و کشته شدن یک فعال مدنی در ابتدای هفته واکنش نشان داد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن کشته شدن «حیدر یاسر»، فعال و امداد رسان را محکوم کرده و با مردم در اندوه کشته شدن او همدردی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: صحنه‌های این جنایت وحشیانه عملا هولناک است و ما با تمام کسانی که خواهان سپردن جنایت کاران به عدالت هستند، هم صدا می‌شویم.

سفارت آمریکا که خود از عوامل افزایش ناآرامی‌ها در عراق است، در اظهاراتی اغواکننده افزود: ما از مسئولان امنیتی عراقی می‌خواهیم تا اجازه فعالیت‌های اعتراضی مسالمت آمیز را به مردم بدهند بدون آنکه ترسی نسبت به جان آن‌ها یا سلامت شخصی‌شان وجود داشته باشد.

نیرو‌های امنیتی حدود دو روز قبل جسد حیدر ناصر، فعال مدنی را در جنوب استان ذی قار پیدا کردند. شاهدان عینی و تظاهرکنندگان اعلام کردند این فعال به عنوان امدادگر پزشکی در تظاهرات میدان الحبوبی در مرکز شهر ناصریه فعالیت می‌کرده است.

منابع خبری دیروز (یک‌شنبه) گزارش دادند که اعتراضات در استان ذی‌قار در جنوب عراق بعد از کمتر از یک ماه از برداشتن چادر‌های تحصن‌کنندگان از میدان الحبوبی، مرکز اعتراضات در این استان ازسرگرفته شده است.

در این اعتراضات یک پلیس کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند. دلیل جان باختن پلیس گزارش نشده است.

معترضان میدان الحبوبی شهر الناصریه در استان ذی قار عراق، پس از آزادی تظاهرات کنندگان، در بیانیه‌ای اعلام کردند به شرط آن‌که دیگر هیچ معترض مسالمت‌جویی بازداشت نشود، اعتراضات خود را متوقف و آرامش را برمی‌گردانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
خودشان می کشند و فتنه را می سازند تا در گام بعدی از همین کشته برای مقاصد خود بهره برداری کنند
آخرین اخبار